Британската луксозна група Burberry определи бившия шеф на Michael Kors Джошуа Шулман за новия си главен изпълнителен директор в понеделник, уволнявайки Джонатан Акеройд след две години на поста. В същото време компанията отправи предупреждение за печалбата си и спря дивидента си, съобщава Ройтерс.
Забавянето в луксозния сектор удари Burberry по-тежко от конкурентните брандове, засягайки 168-годишната британска марка в момент, когато се опитва да навлезе в по-високия сегмент, и предизвиквайки най-новата промяна на върха на компанията.
За 13-те седмици до 29 юни основните продажби са се сринали с 21%, след като компанията заяви, че пазарът е станал още по-слаб. Тя предупреди, че при текущите тенденции ще пропусне прогнозите за годишна печалба и ще спре тазгодишния дивидент, за да инвестира в растеж.
Burberry се преструктурира от известно време, и то под няколко различни шефове. Дизайнерът Рикардо Тиши напусна през 2022 г. след по-малко от пет години. Предшественикът на Акеройд напусна след четири години.
Шулман бе главен изпълнителен директор на американския бранд Michael Kors през периода 2021-2022 г., а преди това бе президент на бранда в Coach.
Макар че някои луксозни брандове като Hermes и Prada се доказаха като по-устойчиви, Burberry изпитва трудности.
Потребителите в САЩ и Европа стават все по-внимателни, тъй като разходите за живот растат, а апетитът в Китай е засегнат от имотната криза и рекордната младежка безработица.
Burberry заяви в понеделник, че ще се върне обратно към това да бъде „по-позната“ за „основните си клиенти“, с маркетинг кампания за връхни дрехи, която ще стартира през октомври. Последната колекция се бе отдалечила от класическото каре в бежов, червен и черен цял за сметка на по-дръзки цветове.
Компанията заяви, че очаква да види подобрение през второто си полугодие и ще се стреми към икономии.
Акциите на Burberry са изгубили 57% от стойността си през последните 12 месеца, представяйки се по-слабо от британския индекс на сините чипове, който е нагоре с 13%.