Търговската верига за бърза мода Shein, известна с евтините си китайски дрехи, повишава цените на някои основни продукти с около една трета. Ходът вероятно има за цял да повиши приходите преди планираното първично публично предлагане (IPO), сочи анализ на ценовата стратегия на компанията, съобщава Ройтерс.
Средните ценови повишения на Shein задминават тези на конкурентите H&M и Zara, показват данни на лондонската компания за изследвания EDITED, която сравнява цените към 1 юни на годишна база.
Shein е отказала коментар.
Компанията управлява онлайн платформа за продажби на широка гама стоки, макар че основният ѝ бизнес е да произвежда и продава собствени брандове, основно дамски дрехи.
Макар че Shein не разкрива финансовите си данни публично, Coresight Research оценява, че приходите на компанията ще достигнат 50 млрд. долара тази година – скок от 55% на годишна база.
Увеличаването на цените на основните линии и привличането на повече външни брандове, които да продават на сайта, може да помогне на Shein да постигне тези приходи и да увеличи печалбата.
„Shein има много силна инерция напоследък, което може да изиграе добра роля в IPO плановете ѝ“, коментира Ерик Лотир, експерт в онлайн търговията в консултантската къща AlixPartners.
В САЩ – най-големият пазар по продажби на компанията, Shein е повишила средната цена на дамските рокли с 28% за една година към 1 юни до 28,51 долара, показват данни на EDITED.
Това все още е под средната цена за рокля на H&M (40,97 долара) и на Zara (79,69 долара) в САЩ, макар че Shein повишава цените с по-голям процент от конкурентите си през периода.
Във Великобритания увеличението при роклите е от 15%, а във Франция, Германия, Италия и Испания – 36%.
„Ако могат да докажат, че тези цени ще се задържат, тогава оценката ще се увеличи значително“, коментира Алекс Романенко, ръководител на ценообразуването в търговията на дребно в консултантската Pearson Ham Group.
Shein търси оценка от около 50 млрд. паунда в листването си в Лондон, съобщи Sky News. Компанията е отказала коментар по IPO плановете си или оценката.
Компанията се опитва да привлече и нови брандове към платформата, например марката маратонки Skechers, която продава спортни обувки на цени от 32 до 174 долара в сайта. Skechers е отказала коментар за това как се представят продажбите ѝ в Shein.
Като цяло ръстът на Shein вероятно ще се забави на по-установените пазари като САЩ и Великобритания, коментира Луис Делиз-Фавр, пазарен анализатор на облекло в GlobalData.
„На глобално ниво Shein може да успее да поддържа подобни нива на растеж, докато продължава да навлиза и да се развива на нови пазари, стратегически да увеличава някои от цените си или чрез придобивания“, добави тя.


Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
НСИ: Годишната инфлация е 5,2%, за последните 5 години – 42%
Опашки от пенсионери в първия "Магазин за хората"