IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Birkenstock повиши прогнозата си за приходи и печалба заради директните продажби

Компанията разширява базата си от собствени магазини, за да продава продуктите си на цени без отстъпки

16:12 | 30.05.24 г.
Снимка: Bloomberg Finance LP
Снимка: Bloomberg Finance LP

Германският производител на сандали Birkenstock повиши в четвъртък прогнозата си за годишните приходи и оперативната печалба, като залага на продажбите на цени без намаление и голямото търсене на сандалите с коркова подметка и новите по-затворени модели, съобщава Ройтерс. Вследствие акциите на компанията се повишиха с 10% още преди началото на търговията на борсата.

Повечето търговци на едро се запасяват с продуктите на Birkenstock въпреки по-широките опити да се свива количеството на складови артикули, тъй като търсенето на потребителски стоки като обувки остава под натиск.

Birkenstock разширява и базата си от собствени магазини, за да даде тласък на директните си продажби без намаления, където продуктите на компанията се продават на цени над средните в магазините за стоки на едро.

Това е подпомогнало нарастването на приходите от директни продажби през второто тримесечие с над 30%, докато продажбите на едро са скочили с 19,2%.

Затворените обувки на Birkenstock също стават все по-популярни, като тази категория носи над една четвърт от приходите на компанията за второто финансово тримесечие в сравнение с година по-рано, когато са донесли под 20%.  

Компанията очаква приходи за фискалната 2024 г. между 1,77 млрд. евро и 1,78 млрд. евро. Така се повишава предходната прогноза за приходи между 1,74 млрд. евро и 1,76 млрд. евро.

Birkenstock прогнозира годишна печалба преди лихви и данъци между 535 млн. евро и 545 млн. евро в сравнение с предходната прогноза за между 520 млн. евро и 530 млн. евро.

Въпреки това компанията понижи прогнозата си за маржа на печалбата с 470 пункта до 33,7% поради плановете за разширяване на дейността в световен мащаб и инвестиции в производството.

„Инвеститорите са фокусирани върху въздействието от разширяването на директните продажби… Ако това бъде успешно, то ще намали несигурността на бизнеса, която традиционно идва от продажбите на едро, и така ще имат по-силен контрол над бранда“, казва Хавиер Гонзалес Ластра, мениджър в Tema ETFs, с фокус върху луксозните брандове.

Приходите на Birkenstock за второто тримесечие растат с 21,6% до 481,2 млн. евро при прогнози на LSEG за 466,1 млн. евро. Коригираната печалба на акция възлиза на 0,41 евро, надминавайки прогнозите за 0,36 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:12 | 30.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още