Финансовият директор на Dr Martens представи планове за икономии на разходите в четвъртък на фона на нарастващ натиск върху компанията да подобри финансите си, след като затрудненият британски производител на обувки прогнозира спад от 20% на приходите си за първото полугодие, съобщава Ройтерс.
Акциите на Dr Martens скочиха с 3,9% до 87,15 паунда минути след 12:30 ч. българско време на борсата в Лондон.
Джайлс Уилсън, който пое поста на главен финансов директор по-рано този месец, заяви, че компанията планира икономии на разходите от 20-25 млн. паунда и ще види ползите от плана от фискалната 2026 .
На фона на ускоряващата се инфлация и икономическата несигурност потребителският интерес към скъпи стоки като класическите боти на компанията, чиято цена започва от 159 паунда, отслабва. Това налага натиска върху Dr Martens да подобри представянето си на фона на инвеститорски опасения.
По-рано този месец източници заявиха за Ройтерс, че инвестиционната компания Marathon Partners Equity Management е призовала производителя да представи подробен план за намаляване на разходите и обратно изкупуване на акции.
Компанията заяви, че ще предприеме „оперативно рационализиране“, освен други неща, за да реализира икономиите.
Dr Martens, която произвежда кожени боти с връзки и жълти шевове, известни като DM, очаква още приходите на групата да се свият с 20% през първото полугодие, а приходите от търговия на дребно да намалеят с една трета.
Компанията заяви, че се очаква спадът в приходите от търговия на дребно, в комбинация с проблемите при разходите, да навредят на резултатите тази година, като влиянието ще бъде по-тежко през първото полугодие.
Печалбата преди данъците за годината до 31 март спадна с 42,9% до 97,2 млн. паунда заради слабите условия при търсенето в търговията на едро в САЩ, но все пак е малко над средната оценка на анализаторите за 96,4 млн. паунда, показва консенсусна оценка, предоставена от компанията.
Досегашният главен финансов директор Кени Уилсън заяви, че е ясно, че компанията трябва да засили търсенето в САЩ, за да се върне към растеж от 2026 г. и „изпълнява подробен план, за да постигне това, с промяна на фокуса и увеличени инвестиции за маркетинг в САЩ през предстоящата година“.