Chanel отчита двуцифрен ръст на приходите от продажби и на печалбата за последната година. Компанията е подкрепена от по-високите цени и по-силното търсене, като същевременно предупреждава, че условията в индустрията за луксозни стоки стават все по-предизвикателни, пише Bloomberg.
През 2023 г. приходите от продажби на Chanel се увеличават с 16 на сто на сравнима база до 19,7 млрд. долара. Оперативната печалба за периода е 6,4 млрд. долара, като записва 11% ръст. Азиатско-тихоокеанският регион, който носи повече от половината от общите приходи на компанията, е основен отговорник за повишението.
Представянето поставя частната Chanel в компанията на Hermes International и LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, конкурентни луксозни групи, които също демонстрират устойчивост на фона на охлаждащото се търсене на висок клас стоки. И все пак предупреждението на Chanel за по-неблагоприятните условия и липсата на актуална информация за търговията в момента оставя някои анализатори загрижени за перспективите пред индустрията.
Цената на акциите на Hermes, LVMH и собственикът на Gucci – Kering, се понижи по време на търговията в Париж в сряда.
Chanel до голяма степен се смята за една от най-ексклузивните луксозни марки. Чанта със среден размер и с нейния бранд се продава за повече от 10 хил. евро във Франция след години на стабилно покачване на цените.
Ръстът на приходите от продажби през 2023 г. е подкрепен от повишението на цените с 9% и 7% увеличение на продадените обеми, обяви главният финансов директор Филип Блондио в интервю за Bloomberg.
Регионът, обхващащ Северна и Южна Америка, се е представил най-слабо, като е записал едва 2,4% ръст на приходите от продажби, след като по-високата инфлация е засегнала търсенето. Търсенето в САЩ е предизвикателство през последните 18 месеца, коментира Блондио, като допълва, че се надява, че борсовите ръстове и подобряващите се икономически условия ще доведат до възстановяване.