Луксозната компания Kering предупреди, че печалбата ѝ ще спадне през първата половина на годината, тъй като кризата в най-големия ѝ бранд Gucci се задълбочава, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба ще се свие с между 40% и 45% през първите шест месеца, заяви Kering в съобщение от вторник. Това се случва, след като сравнимите продажби на Gucci се сринаха с 18% през първото тримесечие заради слабото търсене в Китай.
Kering изпитва трудности да съживи успеха на Gucci, която формира над две трети от оперативната печалба на компанията. Луксозната група миналата година избра нов творчески директор на Gucci – Сабато де Сарно, чиито модели започнаха да се продават в магазините от февруари. Kering предупреди, че промените ще отнемат време, докато дадат резултат, тъй като пазарът на луксозни стоки се охлажда.
„Пазарът в Китай в момента е доста поляризиран между апетита на клиентите или за наистина висок клас сегмент, или за по-достъпни продукти“, каза главният финансов директор на Kering Армел Пулу пред репортери във вторник. „Gucci, тъй като е по-силно позиционирана в средата, не се възползва от тази поляризация“.
Ситуацията може да се развие бързо, защото китайските клиенти са в режим на изчакване, докато разпространението на новите колекции се увеличава, каза тя. Досега новите дизайни „се приемат много добре, особено в категориите конфекция и обувки“, каза Kering в изявлението. Kering очаква всички продукти на Gucci до третото тримесечие да бъдат от новите колекции, водени от Де Сарно, добави Пулу.
Междувременно Gucci работи върху предлагането на чанти, което е ключова категория. Има планове да се ускори пускането на нови продукти тази година, каза Пулу по време на разговор с анализатори.
Компанията продължава да изостава от LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton – по-големия ѝ френски конкурент и собственик на около 75 луксозни марки, включително Christian Dior и Tiffany & Co. LVMH си осигури 3% органичен ръст на приходите през първото тримесечие. Hermes International, която устоява на спада по-добре от повечето конкуренти, ще представи отчета си в четвъртък.
„Не е изненадващо, че марките в преход може да изпитват по-големи трудности в среда на смекчаващо търсене, тъй като потребителите концентрират разходите си върху задължителни марки“, пише в бележка Лука Солца, анализатор в Sanford C. Bernstein. „Мащабът на спада на печалбите обаче изненадва негативно. Изглежда ясно, че Kering има намерение да „разчисти къщата“ и да създаде по-силна база за бъдещето“.
Американските депозитарни разписки на Kering поевтиняха с цели 5,3% след предупреждението за печалба. Цената на акциите на компанията се понижава с 12% тази година при ръст от 9% на LVMH и от 23% на Hermes.