Hennes & Mauritz (H&M) отчете по-висока от очакваното печалба за първото тримесечие, докато свива разходите си и пуска нови пролетни предложения, които изглежда са по-привлекателни за купувачите, след един слаб празничен сезон, пише Bloomberg.
Шведският търговец на дребно отчете оперативна печалба от 2,08 млрд. шведски крони (196 млн. долара), както и че оперативният ѝ марж е нараснал повече от два пъти спрямо година по-рано.
Цената на акциите на H&M се повишава с над 13% към 14:30 ч. българско време. Стойността на книжата е спаднала с около 13 на сто от началото на годината до сряда.
Финансовите новини са първите, излизащи след като новият главен изпълнителен директор Даниел Ервер, който пое поста от Хелена Хелмершон, която изненадващо напусна през януари.
Сега Ервер трябва да ускори връщането на H&M към успеха, докато компанията се опитва да намали упорито високите си запаси и да постигне двуцифрен марж до края на годината.
Това се случва в момент, в който компанията е изпреварена от по-големия си конкурент Zara, както и от нови играчи като китайската Shein.
"Ние сме напълно фокусирани върху това да постигнем рентабилен ръст в бъдеще", коментира Ервер. Той отдава подобреното представяне и рентабилността на компанията на "продължаващият контрол на разходите, по-голямата прецизност в нашите колекции и близкото сътрудничество с нашите доставчици".
Тримесечните приходи са достигнали 53,67 млрд. крони, което е малко над консенсусната прогноза на анализаторите. Ервер посочва, че това се дължи на постепенното подобрение през тримесечието, базирано на успешната пролетна колекция.
Запасите са се понижили със 7% през тримесечието, а маржът на оперативната печалба е достигнал 3,9% спрямо 1,3% година по-рано.
Предходният главен изпълнителен директор Хелмершон напусна компанията след четири години начело – мандат, през който тя се бори с въздействието на пандемията, като същевременно се сблъска с критики към бизнес модела на групата за бърза мода и въздействието му върху околната среда.
Някои инвеститори първоначално изразиха скептицизъм относно номинацията на Ервер. Анализаторите се съмняваха дали 42-годишният мъж, който започва работата си в H&M като летен станажт през 2005 г., разполага с необходимата сила, за да направи промени в компанията.