На фона на зелените политики би било трудно бизнеси от типа „ултра бърза мода“ да пробият в такива мащаби в Европейския съюз, както го правят в Азия, Австралия или САЩ. Това коментира Георги Георгиев, съосновател и главен изпълнителен директор на Releva.ai, в предаването "Бизнес старт" Bloomberg TV Bulgaria.
Той коментира новината, че Shein ще предлага бизнес модела на веригата си на доставки на световните брандове.
По думите на госта това е много успешен модел, като партньорите на компанията ще могат да го прилагат по други места по света. Shein работи с огромно количество данни и хора, което им позволява да предвиждат бъдещите си продукции.
"Това са огромно количество компании за дрехи, които произвеждат малки партиди за кратко време, тоест това е т. нар. ултра бърза мода, при която се наблюдава в реално време какво се търси на пазара и така компанията е способна бързо да променя посоката си", обясни той.
Много е труден обаче контролът върху качеството и спазването на опазващите природата политики заради постоянното бълване на дрехи, коментира събеседникът.
Що се отнася до регулациите в електронната търговия и защитата на данни в интернет Георгиев посочи, че те създават пречки пред технологичните гиганти, които са разчитали досега на огромните количества данни. В същото време изкуственият интелект има важна роля в електронната търговия, помагайки на маркетинг стратегиите. Наред с това технологията позволява и предвиждане на бъдещите желания и поръчки на купувачите, коментира Георги Георгиев.
По думите на Георгиев България е интересна и добра среда, за да се създават иновации в сектора. на електронната търговия. Страната е много близо до като тенденции до ЕС и САЩ, даже се развива по-бързо от останалите в момента.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria