Основната в Китай Shein изгради империя за достъпна мода с иновативен модел за производство на малки партиди. Сега тя планира да отвори този модел за световни брандове и дизайнери, съобщава Wall Street Journal.
Ходът представлява промяна в бизнес стратегията, докато Shein среща предизвикателства в САЩ – най-големия ѝ пазар.
Изпълнителният директор на Shein Доналд Танг е обявил плана в писмо до инвеститорите, видяно от WSJ, наричайки го нова инициатива „верига на доставки като услуга“.
Съгласно плана Shein ще направи инфраструктурата и технологията на веригата си за доставки достъпна за външни брандове и дизайнери, позволявайки им да използват системата на Shein, за да тестват нови модни продукти в малки партиди и да следят колко популярни са те сред потребителите.
Shein бързо се разшири от китайски продавач на евтини дрехи до глобален моден бранд благодарение на производствения си модел на малки партиди, зависещ от желанията, и сега продава в над 150 страни. През последната година обаче тя среща отпор от западните регулатори и политици, както и силна конкуренция, включително от друг бюджетен търговец с китайски корени – Temu.
През ноември базираната в Сингапур Shein подаде конфиденциално искане за листване на акциите си на борсата в САЩ, но засега не е получила писмен отговор от Комисията по ценните книжа и борсите (SEC). Източници, близки до компанията и във Вашингтон, казват, че това може да отразява нежеланието на агенцията да се заеме с нагорещял проблем с потенциални политически последици.
Необичайното забавяне принуди Shein да обмисли други опции. Компанията провежда неофициални разговори с регулатори и политици в Лондон за потенциално листване там, наред с други места, казва запознат източник.
Танг казва в писмото до инвеститорите, че компанията е постигнала рекордни годишни приходи и печалба през 2023 г.
Shein направи революция в модното производство. Тя сключва договори с хиляди фабрики в Китай, които произвеждат десетки хиляди нови стилове всеки ден. Компанията прави поръчки на доставчици, които да бъдат доставени за дни, разчита на данни в реално време, за да анализира бързо търсенето, и допълва поръчките, ако е необходимо. Това намалява разходите за съхранение и ограничава отпадъците от инвентара – основната причина за свръхниските цени.