Групата за луксозни стоки Kering предупреди във вторник, че продажбите за първото тримесечие вероятно ще се свият с около 10%, най-вече заради водещия бранд Gucci. Това разби надеждите, че компанията е преодоляла спада на продажбите, съобщава Ройтерс.
Позовавайки се на „по-стръмен спад на продажбите“ в Gucci в Азиатско-Тихоокеанския регион, групата каза, че се очаква сравнимите приходи за тримесечието на модния бранд да се свият с почти 20% на годишна база.
През февруари Kering обяви планове да инвестира в Gucci тази година, като маржовете вероятно ще бъдат засегнати в резултат на това.
Ранни продукти от колекцията Ancora на Gucci – първите дизайни на новия творчески директор Сабато де Сарно, които са в някои магазини от средата на февруари – са добре приети, каза компанията във вторник.
Първоначалната пазарна реакция вероятно ще бъде отрицателна, коментира анализаторът на RBC Пирал Даданиа, позовавайки се на консенсусна оценка за спад на приходите от 3% за тримесечието.
„Тъй като Gucci е в ранния етап на преструктурирането обаче и предвид новите продукти, които ще излязат през следващите месеци, вярваме, че е нужно повече време, за да се оцени потребителската реакция“, добавя той.
Gucci, която формира около половината от продажбите на френската група и над две трети от оперативната печалба, изостава от конкурентите си през последните две години, което предизвика промени в управлението на групата и привличането на Де Сарно.
Марката се фокусира върху най-луксозни продукти, а продажбите на Gucci намаляха с 4% през четвъртото тримесечие на годишна база спрямо спад от 7% през третото тримесечие.
Групата ще представи резултатите си за първите три месеца на годината на 23 април.