Birkenstock задмина очакванията за приходите за първото тримесечие в четвъртък, тъй като германският производител на сандали се радва на силно празнично търсене, макар че широката индустрия се възползва от сериозни намаления, съобщава Ройтерс.
Затворени модели и по-нови продукти, насочени към разрастващия се пазар на обувки за тичане, са помогнали на компанията да намери ниша в САЩ и Европа за удобните си обувки. В същото време компанията отчита двуцифрен ръст на приходите на пазарите си.
Акциите на компанията все пак поевтиняха с около 4% във волатилната предпазарна търговия, тъй като разходите, свързани с инвестиции за глобално разширяване, и растящите цени на суровини и труд са свили коригирания марж на основната печалба до 26,9% от 29,1% година по-рано.
Освен това Birkenstock е избегнала по-широк спад на търсенето на луксозни обувки благодарение на значителна потребителска база, която е готова да харчи, и на следпандемичното пренасочване към по-ежедневна и неофициална мода.
„Те успяват да се справят, без да се налага да предлагат [продуктите си] в промоция... Нивата и на намаления са много ниски дори в САЩ“, казва Джесика Рамирез, старши анализатор в Jane Hali & Associates. Търсенето на Birkenstock се „движи от комфорта“ и потребителите усещат, че „си струват парите“, добавя тя.
Приходите за тримесечието са се увеличили с 22% до 302,9 млн. евро спрямо пазарните очаквания за 288,7 млн. евро, показват данни на LSEG.
Birkenstock инвестира в глобално разширяване, включително отваряйки повече магазини в Индия и Китай, за да увеличи продажбите през собствените си канали, където продуктите се продават на пълни цени за разлика от търговците на едро.
Инвестициите, свързани с разширяването, „леко ще засегнат маржовете ни през 2024 г.“, каза Александър Хоф, вицепрезидент по световните финанси, добавяйки, че „това очевидно е временен ефект“.
Компанията запази прогнозата си за годишния коригиран основен марж в нисък 30-цифрен процент.