Компанията за бърза мода Shein обмисля възможността да премести първичното си публично предлагане (IPO) в Лондон от Ню Йорк заради препятствия пред листването в САЩ, съобщава Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.
Shein, която бе основана в Китай, но в момента централата ѝ е в Сингапур, е в началните етапи на проучване на възможността за Лондон, тъй като смята, че е много малко вероятно Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ (SEC) да одобри IPO-то ѝ, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалния характер на информацията.
Shein продължава да работи по искането си за листване на акциите си в САЩ – предпочитаната локация, казват източниците. Тя ще трябва да подаде нова молба за международно листване през китайските регулатори, ако реши да смени мястото с Лондон или друго, добавят те. Други пазари, които може да бъдат обмислени, включват Хонконг или Сингапур, казват двама от източниците.
Представител на Shein е отказал коментар.
Възможност за Лондон
Листване в Лондон би било от потенциална полза на затруднения пазар след една от най-лошите години за IPO-та в съвременната история. Около 1 млрд. долара са били привлечени във Великобритания от листвания миналата година, което е най-ниската сума от десетилетия, показват данни, събрани от Bloomberg.
Великобритания изпитва трудности да спре отлива на компании към САЩ и други места. Дизайнерът на чипове Arm Holdings пренебрегна Лондон, листвайки акциите си в Ню Йорк миналата година, макар че британското правителство лобира за местно IPO. Вече вписани компании мигрират в чужбина. Акционерите на TUI гласува по-рано този месец например да отпишат компанията от London Stock Exchange и да преместят акциите ѝ в Германия.
IPO-та на китайски компании в САЩ като цяло са малко и редки през годините, след като Didi Global бе принудена да напусне борсата в Ню Йорк като част от мерки, които като цяло затвориха пазара за първични листвания на китайски дружества. IPO-то на Amer Sports за 1,6 млрд. долара през февруари бе най-голямото подкрепяно от Китай на американски пазара, откакто Didi привлече 4,4 млрд. долара през 2021 г., и първото, събрало повече от 200 млн. долара в този период.
Shein е обект на засилен надзор от САЩ, като сенатор Марко Рубио е сред онези, които искат SEC да блокира листването, заявявайки, че компанията трябва да разкрие повече за дейността си в Китай.
Пионер в ултртабързата мода с продукти като тениски и бански за по 2 долара, Shein подаде молба за IPO в САЩ миналата година, прицелвайки се в оценка между 80 млрд. и 90 млрд. долара, казват запознати източници. Частни сделки в края на 2023 г. оцениха компанията на много по-ниска стойност – около 50 млрд. долара.