Продажбите на емблематичната за луксозния сегмент компания Hermes са се увеличили в края на миналата година. Представянето е силно въпреки забавеното търсене в сектора на премиум стоките и се дължи основно на уникалния бизнес модел на компанията, който разчита на ограничено предлагане.
Приходите за четвъртото тримесечие са се увеличили със 17,5% при фиксирани валутни курсове, посочват от Hermes International, цитирани от Bloomberg. Анализаторите очакваха ръст от около 14%. Компанията също така обяви планове за разпределянето на дивидент от 10 евро на акция.
Акциите на компанията поскъпват с над 5% минути след 11 ч. българско време на борсата в Париж. Това е значително по-добро представяне от това на конкурентите LVMH и Kering, които отчитат съответно спад от 0,3% и ръст от 0,8%.
Въпреки охладеното търсене на луксозни продукти след пандемичния бум Hermes все още успява да привлича заможни потребители, готови да похарчат пари за трудно достъпните чанти и скъпи шалове на марката. Всички основни подразделения на базираната в Париж компания отбелязват ръст с поне 10%.
Изпълнителният председател на Hermes Аксел Дюма заяви, че компанията планира увеличение на цените от 8-9% средно през 2024 г., подчертавайки преимуществото на компанията на „поляризирания“ пазар на луксозни стоки.
Оперативната печалба за годината е нараснала до 5,65 млрд. евро, което е над очакванията на анализаторите.
Тримесечният растеж е най-силен в Япония и Северна и Южна Америка, докато Азиатско-Тихоокеанският регион без Япония отчита по-ниски стойности. Дюма заяви по време на последното си посещение в Китай през миналото тримесечие, че е забелязал намален трафик в моловете, но отбеляза, че това не е засегнало продажбите.
Резултатите от Hermes са част от смесената картина в индустрията. LVMH, сред чиито брандове са гиганти като Louis Vuitton и Christian Dior, и Richemont – собственикът на Cartier, показват устойчивост. Но компании като Burberry Group и Kering – където влиза и Gucci, не могат да се похвалят с толкова добро представяне.