Компанията за спортни обувки Skechers даде прогноза за печалбата и продажбите под очакванията на анализаторите заради забавяне в търговията на едро, което засенчи ръста при приходите от търговия на дребно, съобщава Bloomberg.
Приходите от продажби директно към потребителите са нараснали с 20% през четвъртото тримесечие на 2023 г. на годишна база, но търговията на едро бележи спад от 8,3% заради консервативния подход на търговците на дребно по отношение на складовите наличности, става ясно от съобщение на компанията.
През 2023 г. Skechers отвори общо 631 магазина, насърчавайки директните продажби към потребителите, и запазва плановете си да достигне продажби за 10 млрд. долара до 2026 г.
Продажбите на Skechers в азиатско-тихоокеанския регион нарастват с 15% на годишна база през последното тримесечие благодарение на двуцифрен ръст в Китай. В Северна и Южна Америка продажбите на компанията бележат ръст от 3%, докато в Европа, Близкия изток и Африка – спад от 7%.
Skechers предвижда капиталови разходи в размер между 350 млн. и 400 млн. долара за годината, включително за изграждането на втори дистрибуционен център в Китай.
Акциите на Skechers се представиха най-слабо в индекса Russell 3000 и поевтиняха с 8,8% в следборсовата търговия в Ню Йорк. Компанията за спортни обувки отбеляза ръст на цената на акциите си от 2,3% тази година при затварянето на редовната търговия в четвъртък.
И компанията за търговия с облекла Canada Goose представи резултатите си за тримесечието в четвъртък сутрин, демонстрирайки силен ръст в азиатско-тихоокеанския регион, но изоставайки от прогнозата си за търговията на едро.