Ръстът на продажбите на модния бранд Primark, част от британската компания Associated British Foods, се е забавил през коледното тримесечие, отразявайки нетипичното за сезона време в началото на периода, съобщава Ройтерс.
Групата заяви още във вторник, че следи ситуацията в Червено море, но не очаква значително прекъсване на веригата си за доставки засега.
AB Foods заяви, че сравнимите продажби на Primark са се увеличили с 2,1% през 16-те седмици до 6 януари – първото ѝ фискално тримесечие, което е забавяне спрямо растежа от 8% през предишното тримесечие.
Общите продажби на Primark са се увеличили със 7,9% през периода, който според групата е бил белязан от „бавен старт предвид нетипичното топло време, но и силна търговия около Коледа“.
AB Foods заяви, че сега се чувства по-уверена, че Primark ще подобри коригирания си оперативен марж през финансовата 2023/24 година в резултат на допълнително засилване на продуктовия брутен марж.
„Това трябва да ни изолира добре срещу потенциални допълнителни разходи на доставки заради прекъсвания в Червено море, ако такива се случат“, каза компанията.
Атаките от йемснките хути срещу кораби в Червено море от ноември насам забавят търговията между Азия и Европа.
Конкурентът на Primark – Next, вече предупреди, че евентуални продължителни проблеми в региона на Червено море може да повлияят на доставките през следващите месеци. Marks & Spencer заяви, че прекъсвания ще доведат до леко забавяне при доставките на дрехи и стоки за дома.
AB Foods, която притежава и големи бизнеси за захар, хранителни продукти, земеделие и съставки, запази прогнозата си за година на „значителен напредък“ както от гледна точка на рентабилността, така и на генерирането на парични средства.
Компанията заяви, че подобряването на рентабилността се дължи на възстановяване на маржа на Primark, подобряване на рентабилността на British Sugar и от намалени загуби за Vivergo.
През първото тримесечие продажбите на бизнеса с хранителни продукти, който включва чая Twinings и зърнените храни Jordans, са нараснали с 5,4%.