Rent the Runway очаква, че дрехи от дизайнерите Даян фон Фюрстенберг и Джейсън Ву могат да убедят клиентите да запазят абонаментите си. Конкурентната абонаментна услуга за наем на дрехи Stitch Fix счита, че бъдещето ѝ е в частните брандове, пише Wall Street Journal.
Различните посоки са част от стремежа на компаниите да ограничан големите загуби на абонати през последните месеци и спадовете на оценките им на фондовите пазари.
И двете компании не успяват да убедят американците да плащат месечна такса от около 90 до 240 долара за наемане на дрехи, тъй като много от клиентите им се оплакват от липса на разнообразие в стиловете и размерите и от наличностите на облекла. Ръководители твърдят, че проблемите им са поправими и преосмислят наличностите си от дрехи, за да задържат купувачите.
„Базата ни от абонати не намаля заради несигурна икономическа обстановка, а защото нямахме точните наличности за нашите клиенти“, коментира главният изпълнителен директор на Rent the Runway Дженифър Хайман.
Първоначално клиентите приели да плащат абонамент за наем на дизайнерски дрехи за офиса и специални събития. Освен това абонатите могат да избегнат магазините, като получат доставка до дома им на кутия с дрехи, избрани от професионален стилист.
Но над три години след като Covid-19 промени пейзажа в търговията на дребно, Rent the Runway и Stitch Fix продължават да се борят с последиците, които работата от вкъщи пораждат върху модните предпочитания. Много клиенти отдават приоритет на разходи за преживявания пред дрехите, тъй като инфлацията затяга бюджетите.
Попътните ветрове, които се очакваше да помогнат на компаниите – повече хора, които пазаруват онлайн и проявяват интерес към устойчивостта, не водят до последователни печалби. В същото време по-нови участници на пазара като Nuuly и Armoire също се стремят да отмъкнат техни настоящи и бивши клиенти.
Rent the Runway беше създадена през 2009 г. като онлайн платформа за еднократно наемане на официални дрехи и се пренасочи към базиран на абонаменти модел през 2016 г. Бизнесът изпита затруднения по време на пандемията и миналата седмица компанията съобщи, че ще съкрати около 10% от корпоративните работни места и че оперативният ѝ директор ще се оттегли. Това ще ѝ спести 13 млн. долара на година. Тя вече намали бюджета си за маркетинг и отложи дългови плащания за 66 млн. долара, за да подкрепи кешовите си позиции.
От създаването си компанията е обслужила около три милиона клиенти, но към 31 октомври имаше малко под 132 хил. активни абонати. Книжата на Rent the Runway се търгуват за 69 цента, което е спад с 97% спрямо първичното публично предлагане на компанията през 2021 г.
Хайман се надява усилията на компанията за финансово възстановяване, съчетано с вътрешни данни, които сочат, че жените търсят по-изискани дрехи, да ѝ помогнат да си върне ръста на абонатите през 2024 г. Компанията също така засилва канала си за препродажби и основаните на текстови съобщения услуги за стайлинг, както и еднократното наемане на дрехи от луксозни колекции с брандове като Оскар де ла Рента.
Някои клиенти твърдят, че настоящите продукти на компанията все още са по-ориентирани към специални поводи и не толкова към хибридната работа и по-ежедневния начин на живот.
Stitch Fix оценяваше бизнеса си през по-голямата част от 2023 г. в стремеж да се върне към рентабилност. Тя съкрати част от служителите си, ограничи дейностите си във Великобритания и затвори два снабдителни центъра. Бившият ръководител на Macy’s Мат Баер стана главен изпълнителен директор през юни, след като Елизабет Спаулдинг напусна компанията в началото на миналата година.
Стилистите на Stitch Fix избират повече дрехи от частни марки, които обикновено са по-евтини за покупка. Частните брандове генерират по-високи маржове на печалба и съставляват близо 50% от общите продажби, ръст спрямо около една трета през последните години, съобщи компанията.
Намаляването на разходи за придобиване на наличности е от ключово значение за компаниите, предлагащи наем на дрехи. Може да са нужни няколко наема или доставки на дрехи като коктейлна рокля или палто, за да станат рентабилни, но те може да станат твърде повредени или да излязат от мода преди това да се случи.
Компанията за стайлинг услуги обяви близо три милиона активни клиенти към 28 октомври, което е спад с близо половин милион спрямо година по-рано. Тя очаква да генерира по-малко приходи от активен клиент през идните месеци. „Ще ни бъде нужно малко време преди усилията ни да бъдат отразени в общите показатели“, коментира главният финансов директор на Stitch Fix Дейвид Ауфдерхаар.
Книжата на Stitch Fix са изгубили около 75% от стойността си след IPO-то на компанията през 2017 г.
Анализатори не очакват компаниите да се върнат към рентабилност през идните няколко години и твърдят, че ще им бъде трудно да привлекат абонати при сегашната икономическа среда.
„Това е най-скъпият абонамент след Peloton и Netflix, затова компаниите трябва да предоставят по-голяма стойност на клиента“, коментира Едуард Ирюма, анализатор в Piper Sandler.
преди 9 месеца не е редно да ми представяте идеите на някви луди като бъдещето... все едно да вземем лудия цико на сериозно ? :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца И гащщи ли ще наемате, ваксизависими? АМа следите от ежедневна консумация на ларвено пюре как ще изпирате без препарат отговор Сигнализирай за неуместен коментар