Британският луксозен бранд Burberry в петък публикува предупреждение за перспективите пред годишната си печалба за втори път в рамките на три месеца. Компанията обвини за корекцията допълнителното забавяне на световното търсене, съобщава Ройтерс.
Последното предупреждение е огромен удар за плана за преструктуриране на главния изпълнителен директор Джонатан Акеройд, докато се опитва да придвижи компанията към по-скъпия сегмент на пазара под творческите насоки на дизайнера Даниел Лий, който представи първата си колекция през септември.
Отчитайки забавяне в търговията в ключовия си празничен период, Burberry сега очаква годишна коригирана оперативна печалба в диапазона между 410 млн. паунда и 460 млн. паунда (523-587 млн. долара).
През ноември компанията заяви, че коригираната ѝ оперативна печалба ще бъде в долния край на прогнозите на анализаторите към онзи модел от 552 млн. до 668 млн. паунда.
Конкурентите, водени от френските лидери в луксозната индустрия LVMH и Kering, също отчитат по-ниско търсене на луксозни стоки на ключови пазари, включително САЩ, Европа и Китай, докато следпандемичният бум отшумява.
Конфликтът в Близкия изток добави геополитическа несигурност към перспективите пред луксозната индустрия, вече помрачени от инфлацията. Освен това потребителите в САЩ и Европа затягат портфейлите си, а очакванията за силно следпандемично възстановяване в Китай бяха потушени от имотната криза.
Burberry, чиито акции са поевтинели с 39% през последната година, заяви, че приходите от търговия на дребно през 13-те седмици до 30 декември са намалели със 7% до 706 млн. паунда, а сравнимите продажби от магазините са се свили с 4%. Те са се увеличили с 3% в Азиатско-Тихоокеанския регион, но са намалели с 5% в Европа и с 15% в Северна и Южна Америка.