Macy’s отчете печалба за третото тримесечие, която надмина очакванията, благодарение на по-доброто управление на инвентара. Въпреки това приходите от продажби в обектите на компанията, отворени от поне година, са се понижили за трето поредно тримесечие, пише Bloomberg.
Резултатите подчертават нововъзникваща тенденция сред търговците на дребно през това тримесечие, които отчитат подобрения в рентабилността, но се борят да запазят ръста на приходите си от продажби, който ги захранваше през периода на пандемията.
Macy’s „навлиза в празничния период със стабилна позиция що се касае до инвентара“, коментира главният изпълнителен директор Джеф Генет. Запасите са намалели с 6% през тримесечието спрямо година по-рано.
Коригираната печалба на акция е достигнала 21 цента, спрямо средна прогноза на анализаторите за 0 цента, сочат данни на Bloomberg. Брутният марж от 40,3% се е подобрил спрямо година по-рано, благодарение на по-малкото продуктови промоции в сравнение с предходни периоди.
В допълнение към икономическите предизвикателства, като възобновяването на плащанията по студентските заеми и по-високите лихвени проценти, Macy’s се сблъсква с по-мащабно изместване на разходите на потребителите от универсалните магазини към специализирани магазини и търговия извън моловете. Спадът на приходите от продажби в обектите на компанията, отворени от поне година, е достигнал 7%.
Цената на акциите на компанията нарасна с 10% преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. Стойността на книжата на Macy’s е спаднала с 37 на сто от началото на годината до приключването на борсовата сесия в сряда. За сравнение през същия период индексът S&P Midcap 500 е нараснал с 5 на сто.
За цялата година Macy’s очаква сравнимите ѝ приходи от продажби да се понижат с между 6 и 7 на сто.
В началото на 2024 г. компанията ще обяви около 10 магазина, които планира да затвори. Въпреки това през октомври Macy’s каза, че ще отвори допълнителни 30 по-малки търговски обекта до есента на 2025 г., докато работи по разширяването на присъствието си извън традиционните търговски центрове.