Burberry Group предупреди, че тазгодишната ѝ цел за приходите може да е недостижима, след като приходите от продажби на британската модна къща не са записали почти никакъв растеж през последното тримесечие, пише Bloomberg.
Компанията твърди, че по-слабото търсене може да направи прогнозата за приходите невъзможна за постигане, а печалбата вероятно ще бъде в долния край на ориентировъчния диапазон, ако забавянето на търсенето на луксозни стоки продължи. Цената на акциите на компанията се понижи с цели 11% - най-голямото понижение в рамките на ден от повече от три години.
Усилията на главния изпълнителен директор Джонатан Акройд да тласне нагоре марката бяха осуетени на фона на глобалното забавяне на търсенето на луксозни стоки. Акройд назначи дизайнера Даниел Лий миналата година, за да съживи отново популярността на компанията, но усилията все още не са дали резултат.
Потребителите не са реагирали особено бурно на създаденото от Лий, написа в началото на октомври анализаторът на UBS Сузана Пуз. Приходите от продажби на едро не се представят достатъчно добре, тъй като цените са прекалено високи за клиентите, а Пуз твърди, че в социалните мрежи няма особена еуфория около бранда.
Стойността на книжата на Burberry се сви с една пета тази година.
Миналия месец LVMH, най-голямата група за луксозни стоки в света и собственик на Christian Dior и Loro Piana, не успя да изпълни прогнозите за представянето на ключовото си звено за модни и кожени стоки. Други конкуренти изглеждат по-устойчиви, като Hermes International, която е производител на прочутите чанти Birkin.
Приходите от продажби на Burberry са нараснали с 1% през трите месеца до края на септември. Средната прогноза на анализаторите беше за 4,2%.
Има ясно забавяне между първото и второто тримесечие, като приходите от Северна и Южна Америка са пострадали най-сериозно, като са спаднали с 10% през трите месеца до края на септември. Апетитът на купувачите в Азиатско-Тихоокеанския регион също се е охладил, както и в Европа и Близкия изток.
Потребителите по света реагират на по-високите цени на луксозните марки – сигнал, че инфлацията засяга и по-заможните купувачи.