IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ценовата стратегия на Primark се отплаща със 17% ръст на продажбите

Британският моден търговец на дребно се насочва към коледния сезон в добра форма и с набрана инерция

15:36 | 07.11.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британският моден търговец на дребно Primark се насочва към коледния сезон в добра форма и с набрана инерция, след като стратегията му да прехвърли само донякъде ценовите увеличения на потребителите ги задържа на негова страна, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията майка AB Foods поскъпнаха с 5,7% в сутрешната търговия, увеличавайки ръста си за 2023 г. до 41%, след като сигнализира, че маржът на търговеца на дребно през новата финансова година ще спечели и от по-ниските разходи за материали и логистика.

През 2022/23 година продажбите на Primark се повишиха със 17%, подкрепени от решението да се прехвърлят само част от производствените разходи на потребителите чрез по-високи цени.

Главният изпълнителен директор на AB Foods Джордж Уестън каза, че Primark е повишила „някои“ цени на част от колекциите си есен/зима, но ги е понижила при детските дрехи.

„Нямаме планове да променяме цени през останалата част на годината“, казва той за Ройтерс.

Повтаряйки коментарите на конкурента Next от миналата седмица, Уестън заяви, че търговията на Primark е била силна от завръщането на есенното време в средата на октомври.

Той каза, че пазаруването на коледните линии е започнало рано, тъй като потребителите разпределят разходите през по-дълъг период на време.

Уестън очаква допълнителен растеж на продажбите на Primark за 2023-24 година в резултат на ново търговско пространство от над 90 хил. кв.м и „скромни“ нива на ръста на сравнимите продажби.

По-ниските разходи за материали и транспорт би трябвало да доведат до „значително възстановяване“ на брутния марж на Primark и като цяло компанията очаква марж на коригираната оперативна печалба на модното звено да стигне над 10% спрямо 8,2% през 2022/23 г.

Конкурентът H&M заяви през септември, че целта му е да повиши оперативния си марж до 10% следващата година, след като достигна 8% през третото тримесечие.

AB Foods прогнозира „значителен напредък“ за групата като цяло през 2023/24 г.

Тя очаква стабилно представяне на бизнеса с хранителни продукти, включително чая Twinings, зърнените продукти Jordans и др.

Компанията прогнозира „значително подобряване“ на печалбата на бизнеса ѝ със захар, напредък в земеделието и скромен спад на продажбите и печалбата на подразделението ѝ за съставки.

За годината до 16 септември компанията е постигнала коригирана оперативна печалба от 1,51 млрд. паунда (1,86 млрд. долара) спрямо 1,44 млрд. паунда преди година. Приходите са нараснали с 16% до 19,75 млрд. паунда.

Групата обяви допълнително обратно изкупуване на акции за 500 млн. паунда, след като завърши програма в същия размер миналия месец. Общият дивидент се е повишил до 37%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:36 | 07.11.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още