Asos прогнозира спад на приходите от продажби, докато модният онлайн търговец се бори да се върне към успеха, пише Bloomberg.
Компанията за бърза мода очаква приходите ѝ от продажби да спаднат с 5 до 15 процента през настоящата финансова година, а рентабилност и ръст очаква през следващата година. Мрачната прогноза беше обявена заедно с резултатите за годината до 3 септември, които включват 297 млн. паунда (361 млн. долара) загуба преди данъци.
Публикуването на резултатите бе отложено с около седмица, за да се даде допълнително време на одитора PwC да завърши проверките. Цената на акциите на Asos се понижи с близо 8,4% преди началото на борсовия ден в Лондон – най-големият спад в рамките на деня от четири месеца.
Главният изпълнителен директор Хосе Антонио Рамос Каламонте заяви, че промените вървят по план, а Asos е приключила финансовата си година като „по-малък, но по-устойчив бизнес“. Измина около година, откакто главният изпълнителен директор разкри мащабния си план за намаляване на запасите, бавно автоматизиране и намаляване на разходите, за да съживи бизнеса на Asos.
Подобно на други онлайн брандове за модни продукти, Asos се сблъска с проблеми, тъй като потребителите започнаха да се завръщат във физическите магазини след онлайн бума по време на блокадите, наложени заради коронавируса. Купувачите дават приоритет на разходите си за основни стоки – храна и енергия, докато инфлацията продължава да натежава на домакинствата.
Asos свива разходите и се опитва да ускори процеса на закупуване, за да доставя най-подходящите модни стоки на клиентите по-бързо. Същевременно конкуренцията в бързата мода се засилва, тъй като базираната в Сингапур Shein печели пазарен дял в Обединеното кралство с рокли за под 10 паунда и дънки за под 20 паунда. Миналия месец конкурентът Boohoo сви своята прогноза приходите и печалбата, след като понижи цените на продуктите си, за да привлече купувачи.
Тази година Asos планира да увеличи инвестициите си в маркетинга с 30 млн. долара, като част от насочването на фокуса си към модата.
По-рано Telegraph писа, че Asos обмисля продажбата на Topshop на Authentic Brands Group – собственика на Forever 21 и Ted Baker. Компанията придоби някога изключително популярния бранд по време на пандемията, като плати за него 295 млн. паунда. След това пусна Topshop в уебсайта на Asos и продава дрехите на марката в универсалните магазини Nordstrom в САЩ. Въпреки това Asos беше критикувана, че Topshop е пропусната възможност.
И все пак бизнесът е ключов двигател на растежа на Asos и въпреки че търговецът на дребно може да се нуждае от пари, решението за продажбата повдига въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на Asos, пишат анализаторите на Shore Capital в бележка до клиентите си, изпратена по-рано тази седмица.
Asos не коментира пазарни слухове, заяви говорител на компанията.