Продажбите на Prada са се забавили, като италианската модна компания отчита забавяне на луксозното търсене, пред което са изправен и други конкуренти. Нашумелият ѝ бранд Miu Miu обаче се оказва устойчив, съобщава Bloomberg.
Нетните приходи на групата през третото тримесечие възлизат на 1,11 млрд. евро, заяви компанията във вторник, което се оказа под оценките на анализаторите. Марката Prada, която формира над 80% от приходите на групата, отчита забавяне на растежа до 5% през тримесечието спрямо 15% през предишното. Miu Miu обаче, макар и по-малка по размер, продължава да се представя по-добре с ръст на приходите от 48%.
Резултатите на Prada излизат на фона на световното забавяне на търсенето на луксозни стоки. Тенденцията хвърля светлина върху устойчивостта на някои марки, например Hermes International, в сравнение със собственика на Gucci Kering, който е пострадал повече.
Гигантът в сектора LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton също разочарова инвеститорите по-рано този месец, когато отбеляза ръст на продажбите под оценките по отношение на подразделението си за модни и кожени стоки.
През третото тримесечие Miu Miu достигна върха на индекса Lyst, който следи както най-търсените марки и продукти в приложението си, така и споменаванията в социалните медии. Брандът Prada е на трето място, спадайки от втората позиция през предишното тримесечие.
Обувките тип балетни пантофки на цени от над 700 евро и жилетки за над 1250 евро са били някои от най-търсените продукти Miu Miu, посочва Lyst.
Миучия Прада, внучка на основателя на групата, е творчески директор на Miu Miu и разделя творческите си задължения в Prada с Раф Саймънс.
Акциите на Prada са поскъпнали с 6,6% от началото на годината в Хонконг.