Приходите от продажби на Hermes скочиха, като богатите купувачи в САЩ и Европа се глезят със скъпите чанти Birkin и Kelly, пише Bloomberg.
През третото тримесечие приходите са се увеличили с 16% при постоянни валути, обяви Hermes International. Анализатори очаква ръстът да е с 13%. Растежът в Северна и Южна Америка е надминал очакванията, докато представянето в Азиатско-Тихоокеанския регион, като се изключи Япония, е изпълнило прогнозите.
Hermes се представя по-добре от други компании за луксозни стоки, тъй като френската марка печели от устойчивото търсене, макар че растежът в голяма част от индустрията се забави. Нейният ограничен производствен капацитет доведе до изоставане в изпълнението на поръчките и до по-голяма ценова мощ.
Hermes е „в своя собствена лига“, коментира анализаторът на Citigroup Томас Шове. Групата печели от „големия дял лоялни потребители на висок клас стоки“, допълва той.
Цената на акциите на компанията се повиши с 3,3% в Париж във вторник, а от началото на годината е нараснала с 19 на сто. Hermes има пазарна капитализация от 181 млрд. евро – над три пъти повече от тази на собственика на Gucci – Kering.
Приходите от продажби в Китай, Тайван, Хонконг и Макао са „стабилни“ и се сравняват с особено силното миналогодишно тримесечие, коментира главният финансов директор Ерик дю Алге. Засега компанията не предвижда завръщането на китайските туристи в Европа, тъй като те предпочитат да пътуват в своя регион.
„Оставаме уверени [за 2023 г.] въпреки несигурната глобална среда“, посочва още той
Hermes не е забелязалa промяна в тенденциите за пазаруване от началото на октомври, но следи внимателно потенциалното въздействие върху туризма на последните геополитически събития. По-рано този месец Франция обяви най-високата степен на тревога за тероризъм, след като учител беше намушкан смъртоносно с нож.
Силното предлагане в САЩ е подкрепено най-вече от магазина на компанията на Madison Avenue, който отвори врати миналата година.
Hermes леко повиши цените на своите часовници и бижута през тази година, след обичайните увеличения, които компанията прави в началото на годината, обяви изпълнителният директор.
LVMH, чиито марки включват Louis Vuitton и Christian Dior, по-рано този месец отчете разочароващи тримесечни приходи от продажби, след като купувачите ограничиха разходите си за висок клас коняк и скъпи чанти.