Модният гигант Shein обяви в петък (6 октомври) ново ръководство, което ще следи глобалните му инициативи за растеж, докато икономиката се опитва да диверсифицира веригата си на доставки отвъд Китай, съобщава Wall Street Journal. Марсело Клоре, бивш изпълнителен мениджър в Softbank Group, е новият вицепрезидент на групата – базирана в Ню Йорк роля, която включва разширяване на производството извън Китай, за да бъде по-близко до потребителите на Shein, казва той.
„Не казваме, че заменяме Китай“, пояснява Клоре. „Казваме, че откриваме държави, където може да имаш конкурентно предимство, ако бъде по-местен“.
Базираната в Сингапур Shein е основана в Китай през 2012 г. През годините тя разтърси пазарите в цял свят и се разрасна, за да се превърне в един от най-големите модни брандове в света със своите ултра достъпни дрехи. Shein продава в над 150 страни, но не и в Китай, където са по-голямата част от доставчиците му.
Изключителният успех на Shein разчита на производствен модел при поискване. Тя наема за подизпълнители хиляди малки производители в Китай. Те правят продукти в малки партиди, за да тестват интереса на пазара, и след това поръчките се увеличават със засилването на интереса.
Клоре се присъедини към Shein през януари, за да следи дейността и стратегията на компанията в Латинска Америка и ускорява усилията, за да разшири обхвата ѝ към доставчици и партньори в региона. Преди това Клоре прави лична инвестиция от около 100 млн. долара в онлайн платформата.
Компанията сега търси начини да доставя платове и да изгради вериги на доставки на други пазари, където да работят по-близо до потребителите. Това ще намали времето на доставка и, в някои случаи, ще спести производствени и логистични разходи, казва Клоре.
През последните няколко месеца Shein премина от моден търговец на дребно към пазар в САЩ, Мексико, Бразилия и Европейския съюз, позволявайки на търговци в трети страни да продават различни продукти извън модата и красотата. Този ход постави Shein в по-пряка конкуренция с установени компании в електронната търговия като Amazon.com, както и Temu, международното подразделение на китайската компания за електронна търговия PDD Holdings.
Групи американски законодатели и главни прокурори тази година призоваха като условие за листване на акциите ѝ в САЩ за независими оценки на веригата за доставки на Shein, за да се уверят, че стоките ѝ не включват принудителен труд.
Shein казва, че компанията не доставя памук от Китай и не работи с доставчици в Синдзян.
Освен Китай, както и Бразилия, компанията е започнала производство в Турция. Shein е сключила партньорство с голям индийски търговец на дребно, съобщи The Wall Street Journal. Ръководителите на Shein се надяват, че снабдяването с повече платове от Индия ще помогне да се отговорят на въпросите в САЩ относно това дали използва памук от Синдзян, казват запознати с въпроса източници.
Shein управлява повече от дузина складове по целия свят. През август тя сключи сделка с Forever 21, която ще позволи на Shein да продава продуктите на американската компания за бърза мода на своя уебсайт и приложение.