Модната компания H&M отчете ръст на маржовете на тримесечната печалба в сряда, засилвайки оптимизма около усилията за преструктуриране. Въпреки това търговецът обвини необичайно горещото време на много европейски пазари за забавянето на есенния сезон на пазаруване, съобщава Ройтерс.
H&M, чийто най-голям конкурент е собственикът на Zara Inditex, заяви, че продажбите през септември ще спаднат с 10% на годишна база при местни валутни курсове. За сравнение, Inditex съобщи за ръст от 14% на продажбите между 1 август и 11 септември.
“Ако продажбите при конкурента ти като цяло вървят нагоре с 14% при същото време, според мен това ти казва нещо“, коментира Вера Диел, мениджър на портфейл в Union Investment, която държи акции в H&M и Inditex.
Акциите на H&M поскъпнаха с над 5% в ранната търговия обаче, тъй като печалбата за периода юни-август се е увеличила. Освен това компанията запази целта си да увеличи оперативния си марж до 10% следващата година, заявявайки, че програмата ѝ за намаляване на разходите продължава „на пълна скорост“.
Маржът на H&M е достигнал 8% през третото тримесечие спрямо 2% година по-рано. Търговецът на дребно заяви, че дава приорититет на рентабилността и инвентара, а не на продажбите. Целта от 10% е „предизвикателна, но постижима“, казва анализаторът на Barclays Никълас Чамп.
Оперативната печалба за третото тримесечие на шведската група е скочила до 4,74 млрд. крони (431 млн. долара) от 902 млн. крони година по-рано. Анализатори, анкетирани от LSEG, очакваха средно печалба от 4,72 млрд. крони.
Данните за миналата година включваха еднократен разход от 2,1 млрд. крони заради излизането на групата от Русия, която формираше 4 пр.п. от спада от 10% на продажбите за септември.
„Вярваме, че H&M е в режим на „размяна на продажбите срещу печалба“, който води до подобряване на маржа, но и до известен натиск върху обема“, казва анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн.
С отслабването на натиска върху разходите главният финансов директор на H&M Адам Карлсон заяви, че вижда потенциал за намаляване на цените, без да даде конкретна времева рамка.
Кражбите в магазините са се увеличили през последните две тримесечия и H&M проучва решения, които ще пречупят тази тенденция, каза Карлсон. Така компанията допълва няколкото търговци, които сигнализираха, че кражбите растат, особено във Великобритания и САЩ.
В Китай H&M този месец се завърна на JD.com – една от най-големите платформи за електронна търговия в страната, сигнализирайки, че брандът се възстановява след дълга липса заради критики около позицията му за предполагаемите нарушения на човешките права в Синдзян.
Компанията се завърна и на платформата Tmall на Alibaba миналата година, но не беше налична на JD.com от 2021 г.
Друг положителен сигнал за инвеститорите е, че H&M ще започне програма за обратно изкупуване от сряда, планирайки да изкупи акции за до 3 млрд. крони до 31 март следващата година.