Ръстът на приходите на H&M неочаквано спря, тъй като купувачите се дистанцираха от шведския търговец на дребно, който повиши цените, докато конкуренти като Shein предлагат отстъпки, съобщава Bloomberg.
През последните месеци H&M позволява цените да пълзят нагоре, посочва анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн. Според него цените на H&M в Обединеното кралство са само с 10% под средните напоследък, докато обикновено търговецът предлага отстъпка от около 20%.
Междувременно Shein грабва пазарен дял от големите търговци на дребно на дрехи с трудни за побеждаване предложения като мрежести бодита за 1,20 долара и горнища за 2 долара. Откакто започва дейност, компанията е изправена пред въпроси за това как нейните продукти, които са предимно с произход от Китай, се произвеждат и при какви условия на труд.
H&M заяви, че дава приоритет на рентабилността и намаляването на нивата на запасите през тримесечието пред ръста на продажбите и работи за постигане на целта от 10% оперативен марж през следващата година. Анализаторите обаче очакват H&M да пропусне тази цел. Шведският търговец на дребно е прекарал повече от седем години, опитвайки се да намали натрупването на запаси.
Данните на H&M предполагат, че компанията има ограничена ценова мощ, изтъква Уилям Уудс, анализатор на Bernstein.
„Това е много слабо в сравнение с ускоряващото се второ тримесечие на Inditex“, пише той, добавяйки: „Оставаме скептични по отношение на разширяването на маржа на фона на слабата печалба“.
Приходите на Inditex SA са нараснали със 17% при постоянни обменни курсове през шестте месеца до юли, посочва в същото време испанският конкурент на H&M в сряда. Това помогна за увеличаване на оперативната му печалба с 30%.
H&M посочи излизането си от руския пазар и загубата на продажби в Украйна поради войната като част от проблемите, с които се сблъсква през последната година и половина. С изключение на Русия, Беларус и Украйна, ръстът на продажбите ѝ възлиза на 8% в крони.
H&M ще отчете печалба за третото тримесечие на 27 септември.