Испанската компания Inditex се опитва да отстрани грешките в новата си система срещу кражби за магазините си Zara, леко забавяйки внедряването ѝ отчасти защото етикетите за сигурност са били лесни за намиране и премахване при първоначалните тестове, посочват запознати източници.
Главният изпълнителен директор Оскар Гарсия Масейрас представи новата технология през март и обеща да я пусне за тестове във всички магазини на Zara по света през лятото. Системата разчита на малки чипове, известни като RFID, с което ще се спре ползването на твърдите пластмасови магнитни аларми върху дрехите, които служителите на касата трябва да премахват.
Новата технология се сблъсква с проблеми още на ранен етап. Служители в няколко страни са изразили опасения пред ръководството, че технологията може всъщност да улесни кражбите, посочват източниците, пожелали анонимност.
Проблемите излизат наяве, докато търговците на дребно се опитват да засилят защитата си срещу ръста на кражбите от магазини. British Retail Consortium наскоро установи, че инцидентите с кражби от магазини са се увеличили с 27% миналата година в 10-те най-големи града на Обединеното кралство на фона на скока на инфлацията. Primark добавя охрана и камери, за да се противопостави на явлението, съобщи компанията във вторник.
Inditex заяви, че ще пусне технологията във всички свои магазини за тестове до юли, но това все още не се е случило. Планът беше веригата да тества системата през есенно-зимния сезон. Закъсненията се дължат отчасти на затруднения в доставките, посочват някои от източници. Търговецът на дребно обаче не отдава голямо значение на проблемите.
„Процесът на внедряване в магазина на новата алармена система, която използва няколко технологии, върви по план, без значителни инциденти“, казва Inditex. Компанията добавя, че новата система не е довела до забележима промяна в кражбите на дрехи.
Новият метод, при който малките чипове се поставят върху етикети или вътре в тъканта на облеклото, е ключова част от стратегията на Inditex да търси всички възможни синергии между своя бизнес с електронна търговия и мрежата от физически магазини.
Новата система за сигурност на Inditex трябва да намали кражбите с 60%, показва доклад на Bank of America, който цитира Associated Security.
Твърдите магнитни аларми, които изискват изключително силни магнити за премахване, в крайна сметка ще станат излишни, смята базираният в Арканзас стратег в търговията на дребно Каръл Спикерман. Търговците на дребно обаче все още не са измислили система, която може напълно да ги замени, каза тя.
„Технологията за предотвратяване на кражби в момента е в режим на тестване и обучение и всичко е на масата“, казва тя. „За съжаление, всяко решение, което разчита на физически етикети или пришити чипове, е уязвимо за саботаж, тъй като техниките за премахване се откриват и разпространяват онлайн“.
Inditex започна да тества технологията тази година в някои магазини в Испания. Крадците от магазините бързо са измислили как да премахнат малките чипове, които първоначално бяха вложени в етикетите. Друг проблем е със звъненето на аларми, когато клиентите влязат в магазина, за да върнат стоки, закупени онлайн.
Докато Inditex работи за интегрирането на онлайн бизнеса си и физическите магазини, компанията добавя и точки за събиране на интернет клиенти в магазините на Zara. Някои онлайн поръчки се доставят и от големи магазини, а не от складове.
Новата система ще направи тези процеси още по-ефективни, защото няма да има нужда служителят да премахва магнитна аларма. Освен това времето за плащане във физическите магазини ще бъде намалено и ще стане по-лесно за Inditex да разшири самокасирането.
Компанията заяви през юни, че има за цел да елиминира всички магнитни аларми и в крайна сметка да внедри технологията в брандовете си.
След месеци на експериментиране с поставяне на етикети на различни места върху дрехата, една възможна алтернатива е специален тип конец, направен от миниатюрен RFID етикет, който е увит в текстилна прежда и зашит в шевовете на дрехите, казват източниците.
Въпреки че новата технология ще увеличи вече растящите разходи на Inditex, в дългосрочен план тя трябва да помогне за увеличаване на печалбата. Кражбата е довела до около 66 млрд. долара загубени продажби за търговците на дребно в САЩ през 2021 г., според National Retail Federation.
преди 1 месец 5 отговор Сигнализирай за неуместен коментар