Британската компания Next засилва контрола си над британската модна къща Reiss, купувайки дял от 34% от американската инвестиционна компания Warburg Pincus срещу 128 млн. паунда (162 млн. долара), съобщава Bloomberg.
Търговецът на мода и стоки за дома на дребно ще увеличи дела са до 72% от 51%, а делът на семейство Райс, основали компанията, ще се повиши до 22%. Очаква се сделката да бъде финализирана през октомври. Reiss Management ще държи останалия дял.
Ходът подчертава растежа на Next в притежанието на брандове в търговията на дребно, след като търговецът купи затруднената модна марка Joules, бранда за стоки за дома Cath Kidston и търговеца на бебешки стоки JoJo Maman Bebe през последните 18 месеца.
Макар че кризата с разходите за живот във Великобритания доведе до краха на много търговци, Next е във възход. Компанията повиши насоките си за печалба миналия месец, след като по-топлото време и ръстовете на заплатите насърчи потребителите да купуват дрехи.
Reiss е основана от Дейвид Райс през 1971 г. и е известна със своите луксозни дизайни за работа и официални случаи. Warburg Pincus придоби мажоритарен дял през 2016 г., като основателят запази миноритарен дял. Next първо купи процент от 25 на сто в Reiss през 2021 г.
Сделката е обект на регулаторно одобрение, а главният изпълнителен директор на Reiss Христос Анделидис ще остане на поста си.
Акциите на Next почти не отчетоха промяна след новината за сделката в Лондон.