IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Adidas подобри очакванията си за 2023 г., изчиствайки запасите от бранда Yeezy

Актуализираните насоки следват скок от 40% на цената на акциите на Adidas от началото на годината

10:15 | 03.08.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на компанията за спортни стоки Adidas ще се свият съвсем малко през 2023 г., което е по-добър резултат от очаквания по-рано, заяви фирмата в четвъртък. Тя потвърди, че силното търсене на останалите ѝ маратонки с бранд Yeezy е помогнало да се стесни прогнозираната годишна загуба, съобщава Ройтерс.

Актуализираните насоки следват скок от 40% на цената на акциите на Adidas от началото на годината, след като инвеститорите заложиха на способността на главния изпълнителен директор Бьорн Гулден да реформира компанията след хаотичната раздяла с дизайнера на Yezzy – Ye, преди известен като Кание Уест, заради негови антисемистки коментари.

Продажбите на излишните маратонки Yeezy са генерирали около 400 млн. евро през второто тримесечие, помагайки на Adidas да намали прогнозираната загуба за годината до 450 млн. евро – под сумата от 700 млн. евро, очаквана по-рано.

При валутно неутрални условия общите продажби са останали без промяна спрямо второто тримесечие на 2022 г., но са намелели с 5%, изчислени в евро, до 5,3 млрд. евро.

Adidas заяви, че сега очаква валутните неутралните приходи да се свият с 4-6% през 2023 г. спрямо прогнозираните преди това 7-9%.

Брутните маржове са се повишили с 0,6 процентни пункта до 50,9% през тримесечието благодарение на по-малкото отстъпки.

„Да продава Adidas запасите от Yeezy добре, без много негативни медийни или потребителски реакции, е добър резултат“, казва Кристина Фернандез, управляващ директор и старши изследовател в Telsey Advisory Group в Ню Йорк.

Следващите намаления с продукти на Yeezy вероятно ще привлекат силно търсене, но може да не са толкова печеливши като първата серия, казва Фернандез, тъй като Adidas включва партньорски търговци на едро и няма да продава само през собствените си канали.

Компанията заяви, че втората разпродажба на маратонки Yeezy, обявена миналия петък, не е включена в перспективите за 2023 г.

Adidas каза, че продажбите за второто тримесечие в Китай са се увеличили с 16,4% при валутно неутрални условия – сигнал, че усилията за рестартиране на бранда започват да жънат успех.

Гулден посочи през март, че Adidas ще засили фокуса си върху спортове в Китай и ще спонсорира повече китайски спортисти, като вече прави стъпки в тази посока.

Северна Америка обаче изостава в резултатите. Продажбите на компанията там са се свили с 16,4% при валутно неутрални условия, което Adidas отдаде на високите нива на запаси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:12 | 03.08.23 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още