Германската модна къща Hugo Boss в сряда повиши годишните си перспективи, след като отчете скок от 20% на продажбите за второто тримесечие. Обновяването на марката и маркетинговият тласък са помогнали на компанията да преодолее мудното търсене в сектора в САЩ и Китай, съобщава Ройтерс.
Луксозната модна група остава устойчива на забавянето на американските и европейските пазари, докато в същото време продажбите в Азия растат въпреки по-бавното от очакваното възстановяване на Китай.
Бизнесът на компанията в Европа, Близкия изток и Азия (ЕМЕА), както и в Северна и Южна Америка е спечелил от ръст на туризма, заяви Hugo Boss. В същото време валутно-коригираните приходи в Китай са се увеличили с 56% на годишна база, с което Азиатско-Тихоокеанският регион остава най-силният за компанията.
През първите шест месеца на годината търговецът на дребно е открил 17 нови магазина Boss в трите региона, с особен фокус върху Китай.
Продажбите за тримесечието на групата са се увеличили до 1,03 млрд. евро на валутно-коригирана база спрямо 878 млн. евро година по-рано. Това до голяма степен съответства на очакванията на анализаторите, след като брандовете Boss и Hugo спечелиха пазарен дял най-вече сред по-младите потребители.
Компанията очаква годишните продажби да се увеличат с 12 до 15% и да достигнат 4,1-4,2 млрд. евро спрямо предишната прогноза за ръст от около 10% до 4 млрд. евро.
„Макар че новите насоки съответстват на вече съществуващите очаквания, те все още може да бъдат възприети като консервативни в контекста на приходите за второто тримесечие, най-вече ако стабилната инерция на приходите продължи“, казват анализатори на JP Morgan.
Hugo Boss прогнозира оперативната печалба за 2023 г. да се увеличи с 20% до 25% до 400-420 млн. евро спрямо предишните очаквания за ръст от 10% до 20%.
Брандът отчита ускорение на онлайн продажбите, които са нараснали с 30% на валутно-коригирана база спрямо същия период на 2022 г.
Акциите на Hugo Boss поскъпнаха с 0,7% в ранната търговия във Франкфурт.