Италианската марка за луксозни стоки Prada отчете 20% ръст на продажбите при непроменлив обменен курс през първата половина на годината. Това е малко под консенсусните очаквания, съобщава Ройтерс.
Приходите на компанията, листната в Хонконг, са на обща стойност от 2,232 млрд. евро, подкрепени от представянето на пазарите в Азия и Европа и въпреки намалените продажби на дребно в Северна и Южна Америка. Силната инерция на марката Miu Miu също подкрепя ръста на продажбите.
Анализаторите очакваха 2,275 млрд. евро, според данни, събрани от Ройтерс.
Коригираната печалба преди лихвите и данъците (EBIT) се е увеличила до 498 млн. евро от 305 млн. евро през първите шест месеца на миналата година и спрямо очакванията на анализаторите за 460 млн. евро. Маржът на EBIT също бележи ръст до 22%.
„За настоящата година запазваме амбицията си да постигнем стабилен, устойчив и над пазарния растеж, като се има предвид по-предизвикателната основа за сравнение през третото и четвъртото тримесечие на 2022 г., които отново бяха повлияни от нови Covid ограничения в Азия“, коментира главният изпълнителен директор Андреа Гера.