Продажбите на LVMH в САЩ се свиват през второто тримесечие, тъй като икономическото забавяне възпира някои купувачи да закупят скъпите дрехи и аксесоари на компанията, компенсирайки възстановяването в Китай, съобщава Bloomberg.
Приходите на производителя на луксозни стоки и собственик на марките Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon и Hennessy, се понижават с 1% в САЩ, като това е единственият регион на компанията, където тя отчита спад.
Продажбите на най-голямото звено на групата, което предлага модни и кожени изделия, нарастват с 21% на органична основа, отговаряйки на пазарните прогнози.
Забавянето на икономиката на САЩ е особено видимо сред клиентите от по-малките градове, изтъква главният финансов директор на компанията Жан-Жак Гиони.
Водена от главния изпълнителен директор Бернар Арно – който се нарежда на второ място по богатство в света след Илон Мъск, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE изпреварва съперници като Kering SA и Burberry Group Plc, подпомогната от своето широко портфолио от марки. Все пак печалбата за първото полугодие леко надхвърля очакванията, достигайки 11,6 млрд. евро в сравнение с оценката на анализаторите от 11,8 млрд. евро.
Групата заложи на значителни маркетингови разходи през първото полугодие, включително някои големи модни ревюта, особено на Christian Dior, но също и на Louis Vuitton, с дебюта на мъжкото облекло на Фарел Уилямс миналия месец в Париж, добавя Гиони.
Продажбите във всички подразделения са нараснали с двуцифрен темп през второто тримесечие, с изключение на звеното за вино и спиртни напитки, което беше засегнато от по-слабото търсене на коняка Hennessy в САЩ.