Почитателите на маратонки са разграбили първата партида спортни обувки Yeezy, продавани от спортния гигант Adidas след разпадането на партньорството му с модния дизайнер и рапър Кание Уест, намалявайки риска от голямо отписване за групата заради останалите запаси, съобщава Financial Times.
Adidas спря да продава маратонките Yeezy през октомври, след като сложи край на изключително доходоносното споразумение с Уест – сега познат като Ye, след негови антисемистки коментари.
През май компанията заяви, че е решила да продаде част от съществуващия инвентар Yeezy, тъй като унищожаването му ще принуди компанията да отпише още 500 млн. евро. Adidas каза, че ще дари значителен дял от постъпленията на благотворителни организации, борещи се с расизма и антисемитизма.
Според запознати източници търсенето при първата онлайн разпродажба на обувките Yeezy, която се проведе в края на май и началото на юни, е задминала най-оптимистичните прогнози на компанията.
До 2 юни – към края на разпродажбата, Adidas е получила поръчки за над 508 млн. евро за 4 млн. чифта маратонки, казват източниците. Силното търсене означава, че Adidas не е успяла да отговори на всички поръчки, най-вече при определени размери и модели, добавят те.
Потребителите е трябвало да се регистрират онлайн предварително и да зададат заявки за конкретни модели. Макар че стойността на получените поръчки е за над 508 млн. евро, нетните продажби са били по-ниски, казват източниците.
Силното търсене разсея страховете в централата на Adidas в Херцогенаурах, че антисемитските изблици на Ye и липсата на маркетинг за обувките през последните шест месеца биха направили марката Yeezy твърде токсична.
След като обединиха сили през 2015 г., Ye се превърна във важен партньор за Adidas. До 2022 г. Yeezy генерира продажби за 1,7 млрд. евро и оперативна печалба за близо 700 млн. евро.
Втората по големина спортна марка в света предупреди по-рано тази година, че може да отбележи първата си оперативна загуба от 31 години. Тя ще представи тримесечните си резултати на 3 август.