Италианската модна компания Ermenegildo Zegna Group е наела изпълнителен директор от LVMH да управлява наскоро придобития моден бизнес Tom Ford, планирайки разширяване на бранда в Европа и Азия, съобщава Financial Times.
Базираната в Милано компания е наела Лелио Гаваца, който е следил продажбите и търговията на дребно в компанията за бижута Bulgari, за нов главен изпълнителен директор на Tom Ford Fashion, който включва луксозна мъжка и дамска мода, аксесоари и детска колекция.
Estée Lauder купи Tom Ford миналата година от едноименния ѝ основател и съосновател Доменико де Соле за 2,8 млрд. долара включително дълга. Американският конгломерат управлява линия за красота и притежава търговската марка Tom Ford, но продаде модния бизнес, оценяван на около 175 млн. долара включително дълга, на групата Zegna като част от сделката.
Споразумението включва 30-годишен лиценз на търговската марка Tom Ford за италианската група. Estée Lauder предоставя под лиценз бизнеса с очила на друга италианска компания Marcolin.
Гилдо Зеня – главният изпълнителен директор на модната група, казва за FT, че иска да нареди бранда сред 10-те най-големи модни имена в света.
„Целта е да разширим бизнеса с дамска мода и да засилим разпространението на Tom Ford извън САЩ, т.е. в Европа и Азия“, казва той.
Гаваца, който ще поеме новата си роля през септември, ще работи отблизо с творческия директор Питър Хоукингс – наследник на Форд, заедно с президента на компанията Гийом Джезел.
Zegna заяви, че той ще „изгради мостовете“ между различните части на бизнеса Tom Ford. Джезел, който бе избран за поста от Estée Lauder, е базиран в централата на групата в Ню Йорк, а Хоукингс – дясната ръка на Том Форд от десетилетия, работи от Лондон.
По-рано този месец бе обявено, че дебютното модно шоу на Хоукингс през септември ще бъде в Милано, в знак на уважение към наследството на Zegna и италианското майсторство.
За групата Zegna, основана от дядото на сегашния главен изпълнителен директор през 1910 г., придобиването на Tom Ford и назначаването на Гаваца са кулминацията на проект за разширяване, започнал преди две години с листването на акциите на компанията на борсата в Ню Йорк.
Групата Zegna има пазарна капитализация от 3,64 млрд. долара и е първата историческа италианска луксозна марка, която листна акциите си в Ню Йорк. През първото тримесечие на годината тя отчете ръст от 13,4% на приходите до 428,3 млн. евро, след като Китай вдигна ограниченията заради Covid.