Levi Strauss & Co. понижи прогнозата си за цялата година, позовавайки се на слабостта на своите продажби на едро в САЩ и все по-ценово ориентираните клиенти, пише Bloomberg.
Търговецът също така отчете тримесечни приходи, които отговориха на очакванията, но са с 9% по-ниски спрямо година по-рано. Това подчертава по-голямото забавяне на разходите за дрехи, предвид несигурната икономическата среда.
Цената на акциите се понижи с повече от 8% преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. От началото на годината до края на борсовата сесия в четвъртък стойността на книжата на гиганта се понижи с 8,3 на сто.
Приходите от продажби директно на потребителите са нараснали с 13% през трите месеца до 28 май, докато приходите от продажби на едро са се свили с 22%, което подсказва за по-голяма слабост в големите търговци на дребно, отколкото в уебсайта и магазините на Levi’s.
„До голяма степен резултатите се дължат на силния бизнес с директни продажби към потребителите, а и на продължаващата сила на нашия международен бизнес“, коментира в интервю главният изпълнителен директор на Levi Strauss Чип Бърг. По думите му американският бизнес на компанията е под натиск.
Приходите от продажби в Азия са нараснали с 18 на сто, което отразява силния растеж в региони като Китай, посочва компанията. Междувременно приходите от продажби в Северна и Южна Америка, както и в Европа, са се свили.
За цялата година компанията очаква коригирана печалба на акция между 1,10 и 1,20 долара, спрямо по-ранна прогноза за 1,30 до 1,40 долара. Печалбата за второто тримесечие е 4 цента на акция, като се изключат някои елементи. Тя успя да надмине средната прогноза на анализаторите за 3 цента на акция.
„Очакваме, че икономическата среда ще продължи да бъде доста предизвикателна, но сравненията с предходни периоди и насрещните ветрове, с които се сблъскахме, ще продължат да отслабват през втората половина на годината“, коментира Бърг, отбелязвайки, че разходите за суровини като памук и петрол ще бъдат по-ниски.
Търговецът на дребно отчете подобрение в брутния марж, благодарение на по-доброто управление на инвентара, увеличенията на цените, по-ниските разходи за въздушен транспорт и благоприятните валутни курсове.
Въпреки това Levi планира да намали цените на някои артикули по-късно тази година. Това може да окаже натиск върху маржовете през второто полугодие, обяви главният финансов директор Хармит Синх.