Chanel залага повече на Великобритания, след като компанията за луксозни стоки обяви, че планира да разшири централата си в Лондон, пише Bloomberg.
Гигантът ще увеличи над два пъти своето офис пространство в нов имот на площад Бъркли в Мейфеър. Ходът на марката, която е исторически свързана с Франция, е добра новина за Обединеното кралство, предвид нарастващата загриженост относно загубата на икономическа конкурентоспособност след Brexit, като няколко компании решиха все пак да се листнат в САЩ, а производители се преместиха на други места.
Експанзията се случва, след като модната къща генерира 17% ръст на сравнимите продажби за 2022 г., като основна заслуга за това има Европа. Темпът на растеж съответства на този на конкурента LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, но изостана спрямо представянето на Hermes International. Ръстът на печалбата на Chanel обаче изостава от този на двамата конкуренти.
„Запазихме много добра инерция през 2023, горе-долу на същото ниво“ като миналата година, коментира главният финансов директор Филип Блондио. Международните пътувания се завръщат, след като Китай и Хонконг са отново отворени, което дава на Chanel „голяма увереност“ в тази година, посочва той.
Chanel отчита двуцифрен ръст на приходите в Китай, а продажбите, генерирани от китайските купувачи във Франция, са намалели с 14 на сто спрямо 2019 г. Това е подобрение спрямо 90-процентния спад през 2022 г. спрямо периода преди пандемията и се дължи на заможните китайски посетители, посочва Блондио.
Въпреки че се наблюдава отслабване на търсенето в САЩ от ноември, приходите от продажби все пак растат с едноцифрен процент, допълва той.
Брандът, който стои зад парфюма Chanel No. 5, планира да прехвърли екипите си в новата сграда в Лондон, проектирана от Piercy and Co., като идеята е това да се случи до края на 2025 г. По-рано тази седмица Chanel подписа договор за наем на новата сграда за следващите 20 години с възможност за удължаване с още едно десетилетие.
Chanel премести глобалната си централа от Ню Йорк в Лондон още през 2018 г. Новият договор за наем обхваща 8000 квадратни метра на 11 етажа. Броят на служителите на Chanel нарасна с 12% през миналата година до 32 хил. души, като има планове да нарасне с още 16 на сто през тази година.
Лийна Нейр, която стана главен изпълнителен директор в началото на 2022 г., заяви, че Chanel не планира листване. „Ние сме частна независима компания и планираме да останем такава“, коментира тя в интервю.
Въпреки че е базирана във Великобритания, връзките на Chanel с Париж датират от ранните дни на 20 век. Коко Шанел отваря бутик за продажба на шапки на Rue Cambon през 1910 г., преди да отвори още един търговски обект на същата улица през 1918 г.