IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Модният гигант Shein планира завод в Мексико

Той ще е един от производствените центрове извън Китай според източници на Ройтерс

15:01 | 24.05.23 г.
Снимка: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Снимка: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Онлайн модният гигант Shein проучва планове да построи завод в Мексико, превръщайки го в един от производствените центрове извън Китай, съобщава Ройтерс, позовавайки се на запознати източници.

Заводът, който ще произвежда продукти на Shein и ще е част от желанието на компанията да локализира производството, може да скъси времето и разходите за доставка за клиентите на Shein в Латинска Америка. По-рано компанията заяви, че ще изгради производствена мрежа в Бразилия, която да обслужва глобалната потребителска база.

Shein е основана в Китай и произвежда по-голямата част от продуктите си там, но се опитва да се диверсифицира. Компанията продава рокли за по 10 долара и отне пазарен дял от други модни търговци с достъпни облекла.

Сега централата ѝ е в Сингапър и Shein се конкурира с Temu на PDD Holdings, която продава евтини продукти от дрехи до електроника от Китай в САЩ.

Локацията за завода в Мексико все още не е решена, казват източниците, поискали анонимност заради частния характер на обсъжданията.

Shein ще използва средствата от скорошното си увеличение на капитала от 2 млрд. долара от инвеститорите, сред които са Mubadala и Sequoia China, за да финансира разширяването. В същото време тя обмисля първично публично предлага в СЩ. Въпреки снижаването на оценката до 66 млрд. долара в последния кръг от финансиране, търговецът на дребно все още бележи годишен ръст на продажбите от 40%, казва един от източниците.

В изявление по имейл Shein е отказала коментар по плана, но твърди, че е ангажирана с локализирането на дейността си, докато се разширява на нови пазари.

„Стратегията за локализиране на Shein ни позволява да скъсим времето за доставка на потребителите, докато разширяваме гамата от продукти и подкрепяме местните икономики“, казва Марчело Клор, председател на Shein Latin America, в изявлението.

Shein “продължава да проучва възможности за производство“ близо до пазарите, добавя той.

Shein наскоро предложи платформа за онлайн търговци трети страни в Бразилия, позволявайки им да продават свои собствени стоки в приложението и уебсайта на Shein. След това подобен пазар ще бъде пуснат в САЩ, преди да се разпространи в световен мащаб.

Предстоящата фабрика в Мексико няма да разполага с артикули от доставчици трети страни, казаха източници. Клор потвърди, че Shein обмисля да пренесе своя „пазарен модел на други пазари в Латинска Америка“.

Shein е обект на критики на пазари, включително Индия, Бразилия и САЩ, заради връзките си с веригата за доставки с Китай. Двупартийна група от над 20 американски представители през май призова Комисията за ценни книжа и борси да спре първичното публично предлагане на Shein, докато компанията не потвърди, че не използва принудителен труд, съобщи Ройтерс.

Shein по-рано каза, че има „нулева толерантност“ към принудителния труд и изисква от доставчиците да следват основните конвенции на Международната организация на труда. Говорител се позова на същите коментари във вторник, когато беше помолен за отговор по въпроса.

Правозащитни групи и правителства обвиниха Китай в принудителен труд и интерниране на предимно мюсюлманското етническо малцинство в района на Синдзян. Пекин отрича всякакви нарушения на правата. Shein отрече да доставя от региона Синдзян.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:01 | 24.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още