IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акциите на Burberry поевтиняха след по-слабо представяне в САЩ

Силните резултати в Китай не успяха да компенсират спад на американския пазар

15:24 | 18.05.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британската луксозна модна марка Burberry в четвъртък отчете по-силни от очакваното продажби за четвъртото тримесечие в резултат на възстановяването в Китай, но продължаващото слабо представяне в САЩ изпрати цената на акциите остро надолу, съобщава Ройтерс.

Сравнимите продажби от магазини на групата, част от индекса FTSE 100, са се увеличили с 16% на годишна база, ускорявайки се спрямо 1% през третото тримесечие. Това е над консенсусната оценка от 14%, събрана от компанията. Продажбите на най-големия пазар на Burberry Китай са скочили с 13% през трите месеца до 1 април на годишна база.

Китай, който се възстановява, след като премахна строгите ограничения заради Covid-19, формира 30% от бизнеса.

Акциите на Burberry обаче поевтиняха с 4,9% в сутрешната търговия, след като американските пазари останаха слабо място със спад на продажбите за тримесечието от 7%.

„В момента има предизвикателство“, заяви главният изпълнителен директор Джонатан Акеройд пред репортери, насочвайки към по-слабите разходи от по-младите потребители, което засяга по-евтините категории.

Burberry запази целите си за 2024 г. и в средносрочен план, но заяви, че „внимава за макроикономическата и геополитическата среда“.

Акциите на компанията удариха рекордни върхове през последните месеци на фона на оптимизма за възстановяването на Китай.

„Фактът, че Burberry още не е повишила насоките си за новата финансова година след... силен набор от резултати и говори за... макроикономическата и геополитическата среда, явно бе причината някои инвеститори да вземат печалбите си от акциите“, инвестиционният директор в AJ Bell Ръс Молд.

Европа се представя силно, като продажбите са нараснали с 27% през периода, подкрепени от ръст на туристите от Близкия изток и Северна и Южна Америка.

Резултатите от четвъртък следват първата колекция на творческия директор Даниел Лий на седмицата на модата в Лондон през февруари, както и пускането на ново лого и кампания.

Компанията каза, че нова колекция, която включва обувки и чанти, ще се появи в магазините и онлайн през септември.

Продажбите на кожени изделия са нараснали с 12% през финансовата 2023 г. и с 15% през последното тримесечие, стимулирани от продажбите на дамските чанти Lola и Frances, както и от пускането на ретро линията Burberry Check.

Приходите за цялата година на 167-годишния бизнес са нараснали със 7% до 3,1 млрд. паунда (3,91 млрд. долара), в съответствие с очакванията, и повече от 2,83 млрд. паунда преди година.

Конкурентите на Burberry в луксозния сектор LVMH и Hermes също отчетоха скок в продажбите през първото тримесечие поради възстановяването в Китай и по-широките азиатски пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:24 | 18.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още