IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В Европа идват по-малко, но по-заможни китайски купувачи на луксозни стоки

Навиците на пазаруване на потребителите се променят и секторът се бори да се справи с това

10:09 | 06.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Cyril Marcilhacy/Bloomberg
Снимка: Cyril Marcilhacy/Bloomberg

Проучване на Exane BNP Paribas, публикувано точно преди празниците за Деня на труда, гласи, че представители на индустрията в Париж и Милано съобщават, че китайските потребители правят третите по големина разходи след французите и американците, а понякога се нареждат на второ място по този показател в магазините в туристическите райони.

Докато богатите китайци се завръщат в Европа и други чуждестранни дестинации, привлекателността на китайския остров Хайнан – гореща точка за безмитно пазаруване, изглежда намалява сред хората, които харчат за луксозни стоки.

Имке Уоутърс, партньор, отговарящ за търговията на дребно и потребителските стоки в консултантската компания Oliver Wyman, твърди, че преговорите с търговския персонал в Хайнан разкриват, че цели 70% от пазаруващите висок клас стоки на тропическия остров правят първата си луксозна покупка.

Китайците „с по-високи доходи, харчещи най-много за луксозни стоки, вече отново пътуват в чужбина“, коментира тя, а по думите ѝ това води до забележимо по-ниски разходи на глава от населението в Хайнан.

Тежки сравнения

Луксозните фирми съобщиха за завръщане на потребителите от февруари, след като границите на Китай бяха отворени отново и Covid вълната в страната утихна.

Най-големите играчи в сектора, LVMH и производителят на чантите Birkin - Hermes, спечелиха най-много, както показва ръстът на глобалните им продажби през първото тримесечие, съответно със 17% и 23%.

Но сравненията ще бъдат повлияни от недоброто представяне в континентален Китай миналата година, когато имаше спорадични блокади заради Covid, които понижиха разходите, а през второто тримесечие имаше голяма блокада в Шанхай.

„Тази година ще бъде важно да разгледаме как се представят компаниите в сравнение със сектора като цяло“, коментира Джонатан Ян, базиран в Шанхай директор на консултантската компания Roland Berger. „Двуцифреният растеж няма да означава много сам по себе си“.

Сравненията с 2019 г., когато около 70% от разходите за луксозни стоки на китайските потребители са направени в чужбина, също са до голяма степен неуместни, а анализаторите прогнозират, че връщане към това ниво на разходи е малко вероятно, дори в по-дългосрочен план.

„Ако говорите с луксозните марки, тя някак се затрудняват да видят какво всъщност е базовото ниво, с което да направят сравнение“, казва още Уоутърс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 06.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още