Акциите на Zalando изтриха ценовия ръст, натрупан от началото на годината, след като компанията отчете резултати за първото тримесечие, които показаха, че слабите потребителски настроения са довели до увеличаване на нивата на запасите на германския онлайн търговец на модни стоки, предава Ройтерс.
Цената на книжата на Zalando се понижи с 9,3%, а към 12:48 ч. местно време във Франкфурт беше с 8,3% надолу.
Новият отчет на Zalando изтри ръста на цената на акциите ѝ от началото на годината. Графика: Bloomberg L.P.
5-процентното увеличение на запасите през периода е засенчило мерките за контрол на разходите и силните брутни маржове, пише анализаторът от Citigroup Катрин О‘Нийл.
Zalando, която продава микс от собствени брандове и дрехи на други компании, беше засегната от ускоряващата се инфлация и от факта, че потребителите се завръщат към физическите магазини след бума на онлайн търговията по време на пандемията от коронавирус.
Цената на акциите на други онлайн търговци на дребно, включително THG, Asos и Boohoo Group, също се понижава.
Базираната в Берлин платформа надмина прогнозата при коригираната си печалба за първото тримесечие и потвърди годишните перспективи. Фирмата отчете коригирана загуба преди данъци и лихви в размер на 700 хил. евро за периода. За сравнение средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за загуба от 17,8 млн. евро.
Приходите за периода са достигнали 2,26 млрд. долара, или с 2,3% повече спрямо година по-рано, като отговориха на очакванията.
„Докато общото търсене остава потиснато, ние продължаваме да бъдем фокусирани върху постигането на устойчива ефективност в изпълнението на поръчки и маркетинга“, коментира главният финансов директор на Zalando Сандра Дембек.