Германският производител на спортни стоки Puma заяви, че очаква приходите му от продажби за второто тримесечие да нараснат с нисък до среден едноцифрен процент. Това се оказа под целта му за годината и се дължи на високите нива на запасите и продължаващите предизвикателства на пазара, предава Ройтерс.
Компанията обяви, че очаква печалбата и маржовете да бъдат под по-голям натиск през първата половина на годината, в сравнение с второто полугодие. Освен това допълни, че ефектът на влутите, промоционалните дейности и цените на суровините ще продължат да тежат над рентабилността през годината.
Подобно на други потребителски брандове и търговци на дребно, включително конкурентите Adidas и Nike, Puma е фокусирана върху това да се отърве от излишния инвентар, докато търсенето се забавя. Това оказва натиск върху маржовете в сектора за спортни стоки.
Приходите на Puma са нараснали до 2,19 млрд. евро през първото тримесечие. За сравнение, през същия период на 2022 г. сумата е достигнала 1,91 млрд. евро. Сегашният резултат успя да надмине средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Refinitiv Eikon, които очакваха 2,15 млрд. долара.
Компанията твърди, че силният ѝ растеж по света, включително в Китай, Хонконг, Макао и Тайван, ѝ е помогнал да компенсира по-слабото представяне на американския пазар, където има проблем с прекомерните си запаси.
Puma потвърди годишната си прогноза за ръста на коригираните спрямо валутните колебания приходи, които очаква да бъде висок едноцифрен процент. Прогнозата за оперативната печалба също беше потвърдена – между 590 млн. и 670 млн. евро.
Главният изпълнителен директор Арне Фрюнт се опитва да повиши рентабилността на Puma, като залага на дейности, насочени директно към клиентите, както и на продажбата на по-скъпи спортни стоки за футбол, баскетбол и за бягане, особено в Съединените щати, пише Bloomberg.