IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

И Hermes се възползва от завръщането на китайските потребители на луксозния пазар

Приходите на компанията са се увеличили с близо една четвърт през първото тримесечие на годината

19:07 | 14.04.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Продажбите на Hermes International за тримесечието отчетоха скок, след като китайските купувачи са разграбили скъпите шалове и чанти Kelly. Това подхранва оптимизма, че най-добре представящите се компании в световната луксозна индустрия ще продължат да растат въпреки икономическите затруднения, предава Bloomberg.

Приходите на Hermes са се повишили с 23% през първите три месеца на годината при постоянни обменни курсове, съобщи базираната в Париж компания в петък, надхвърляйки прогнозите на анализаторите. Акциите поскъпнаха с цели 2% в началото на търговията, а ръстът в цената им от началото 2023 г. е над една трета.

„След много добро четвърто тримесечие отчетохме силен трафик, дори малко по-висок, в началото на 2023 г.“ в Китай, каза главният финансов директор Ерик дьо Алгуе пред репортери в петък. Продажбите по време на китайската Нова година бяха „много добри“, съобщи компанията.

Резултатите бяха представени ден след като LVMH, най-големият луксозен конгломерат в света, отчете двуцифрено увеличение на продажбите, подкрепено от завръщането на китайски клиенти след края на ограниченията на Covid. Устойчивата сила на LVMH и Hermes ги направи любимци на инвеститорите в момент, когато дори големите технологични компании отбелязват бавен растеж.

Това превърна LVMH в най-ценната компания в Европа, а нейният председател Бернар Арно – в най-богатия човек в света, показва индексът на милиардерите на Bloomberg. Миналата седмица оценката на Hermes за първи път премина символичния праг от 200 млрд. евро (221 млрд. долара).

Дали по-слабите играчи в луксозната индустрия като Kering – собственик на Gucci, ще се облагодетелстват толкова силно, колкото Hermes и LVMH от възраждащия се китайски пазар, тепърва ще стане ясно, коментират анализатори.

Продажбите на Hermes за Азиатско-Тихоокеанския регион, без Япония, са нараснали с 22,5% за първите три месеца на годината. Луксозният бранд, известен със своите карирани копринени шалове, отбелязва ръст от 19% и в Северна и Южна Америка, което е силно представяне на фона на опасенията за потенциално забавяне на икономиката в САЩ.

Дьо Алгуе заяви, че тенденциите досега за този месец както за Китай, така и за САЩ изглеждат подобни на представянето от първото тримесечие, добавяйки, че Hermes вижда „хубава динамика“ в Китай и липса на забавяне в САЩ за момента.

„Ръстът във всички региони и категории значително изпреварва консенсуса“, пише анализаторът на Stifel Роджерио Фухимори в бележка в петък, добавяйки, че Hermes предлага „най-добрите в класа секторни основи“.

Макар че LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton отчете изключително висок растеж за тримесечието в Азия, без Япония, компанията предупреди, че вижда по-бавен ръст в САЩ.

Дьо Алгуе каза, че Hermes не очаква китайските туристи да се завърнат масово преди четвъртото тримесечие. През първото тримесечие Hermes отчита възстановяване на пътуванията в Азия с „много добри“ резултати в Хонконг и Макао. Той добави, че компанията трябва да се възползва от лесни сравнения през второто тримесечие, тъй като Китай беше силно засегнат от блокади миналата година.

Подразделението за готови за носене дрехи на Hermes отбелязва най-силен ръст от над една трета. Подразделението за часовници не отчита спад на тенденцията след ръст от 25% през тримесечието, добави Дьо Алгуе. Някои висши ръководители на швейцарски часовници предупредиха за ранни признаци на забавяне на пазара.

Hermes може да се намира в собствена категория, що се отнася до ценовата мощ. Търсенето на чанти обикновено надвишава производствения капацитет на компанията и много чанти имат по-висока стойност и при препродажба.

Компанията има за цел да отваря по едно ново съоръжение за производство на кожени изделия годишно в родната си страна, за да поддържа растеж от около 7% при кожените изделия, каза изпълнителният председател Аксел Дюма миналата седмица, когато Hermes откри ново съоръжение в Лувие, Нормандия. Тази стъпка увеличава общия брой на заводите за кожа на компанията във Франция до 21. Съоръжението ще увеличи производството на малки чанти Kelly, които струват 7700 евро във Франция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:33 | 14.04.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още