H&M – вторият по големина търговец на облекло в света, обяви в сряда по-малък от очакваното ръст на продажбите. Това е поредният сигнал, че компанията води тежка битка, конкурирайки се със собственика на Zara Inditex, съобщава Ройтерс.
Акциите на H&M поевтиняха с над 7% към 12:20 ч. българско време, представяйки се по-слабо от по-широкия шведски пазар.
Шведската група заяви, че продажбите, измерени в местна валута за периода от 1 декември 2022 г. до 28 февруари 2023 г., което представлява първото ѝ финансово тримесечие, са се увеличили с 3% на годишна база.
Според Jefferies продажбите в местна валута – данни, които са най-следени от пазарите, са били значително под консенсусната оценка и предполагат, че продажбите реално са се свили с 3% през февруари.
Брокерската къща нарече резултатите „по-лоши, отколкото се опасявахме“ и каза, че очаква загуба в резултата си преди лихвите и данъците, когато групата обяви пълния си отчет за тримесечието на 31 март.
Credit Suisse също очаква „съществена“ оперативна загуба.
H&M, която в момента води програма да намали служителите си и да свие други разходи, заяви, че нетните продажби са се повишили с 12% на годишна база до 54,9 млрд. крони (5,26 млрд. долара).
За сравнение, пазарният лидер Inditex обяви в сряда 13,5% ръст на продажбите за периода 1 февруари - 13 март и увеличение от 27% на нетната печалба за фискалната си година до края на януари.
Печалбата на H&M се сви миналата година, тъй като не успя изцяло да прехвърли разходите от поскъпващите суровини, транспорт и енергийни източници в опит да защити чувствителните към цените потребители.
Royal Bank of Canada заяви, че очаква увеличението на разходи за материали на компанията да продължи през първото тримесечие и че те ще останат под натиск и през второто тримесечие.
Банката очаква възможно подобрение към края на второто и началото на третото тримесечие, тъй като смята, че ниските цени ще се харесат на основната потребителска база на H&M, а и заради подобренията в дамската линия и новия творчески директор.