Модната компания Hennes & Mauritz стартира платформа за препродажба заедно с ThredUp, докато международните компании за дрехи се опитват да намалят отпадъците от дрехи, които произвеждат, и да уловят потенциално нов източник на приходи, съобщава Bloomberg.
H&M ще стартира първата си платформа за препродажба на американския пазар – H&M Pre-Loved, във вторник с около 30 хил. продукта от използвани дрехи за жени и деца и аксесоари. Шведската компания, сред най-големите в света, е най-големият търговец на дребно, които ще продава употребявани дрехи и аксесоари чрез платформата за препродажба на ThredUp.
ThredUp вече работи с няколко десетки други бранда и от началото на годината стартира програми за препродажба включително с J. Crew и Kate Spade.
“Трябва да поемем отговорност за влиянието, което модата има върху климата и околната среда“, казва Абигейл Камерцел, ръководител на устойчивостта за H&M Северна Америка, в изявление. Бизнес модели като този могат да помогнат да се „намали и ограничи това негативно въздействие, докато продължаваме да предлагаме мода и стил на нашите клиенти“, добавя тя.
Макар че препродажбата на употребявани дрехи помага на компаниите да подсилят зелената си репутация и да отклонят някои продукти от сметището поне временно, твърде рано е да се каже дали програмите в крайна сметка ще накарат компаниите да произвеждат по-малко дрехи заради спад в търсенето на нови стоки.
За компании като H&M може да е по-лесно и по-евтино да използват съществуващите технологии и логистика на платформите за препродажба на ThredUp и конкурентите му, вместо да създават сами подобна услуга. „Препродажбата като услуга“ е източник на приходи за ThredUp в допълнение на това, което печели от продажбата на употребявани стоки на собствения си сайт. ThredUp не разкрива колко приходи генерира, продавайки бизнес модела си.
H&M не посочва прогноза за потенциални приходи от продажбата на употребяваните си дрехи. Много компании, които стартираха платформи за препродажба наскоро, казват, че първоначалните приходи вероятно ще бъдат минимални, но ще се увеличат с времето в резултат на разрастването на пазара.