Германският производител на спортни стоки Adidas сви дивидента си и не предложи конкретен план за това как да се справи със стоките за 1,3 млрд. долара на бранда Yeezy, докато новият главен изпълнителен директор Бьорн Гулден се опитва да преобърне бизнеса на компанията, която е изпаднала в криза, пише Bloomberg.
И все пак главният изпълнителен директор си е поставил за цел да върне Adidas към рентабилния растеж през 2024 г. като свие запасите от продукти и намали отстъпките, обяви той в сряда, потвърждавайки мрачната си прогноза за тази година.
Ако Adidas отпише непродадените продукти на Yeezy – чиито стари модели продължават да достигнат високи цени в сайтове като eBay – това ще намали оперативната печалба на компанията с 500 млн. евро и ще доведе до първата годишна загуба на Adidas от повече от 30 години.
През октомври Adidas прекрати отношенията си с рапъра и дизайнер Ye, преди известен като Кание Уест, след като той направи поредица от антисемитски и други обидни изказвания.
Гулден се опитва да преодолее кризата с Yeezy и да изгради отново марката със стратегия, която „балансира глобалната посока с локалните нужди“ и която е „бърза и гъвкава“, посочва той.
Доставянето на продукти до местните пазари става наистина неотложен проблем, особено в Китай – някогашният двигател на растежа на Adidas. Продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион се свиха с 31% през 2022 г., до голяма степен защото Adidas не успя да преодолее мащабния бойкот на западните марки в страната.
Компанията предложи намаляване на годишния дивидент със 79% до 70 цента.