Модният гигант Louis Vuitton обяви, че музикалният продуцент Фарел Уилямс е новият дизайнер на звеното за мъжка мода на компанията, наследявайки поста на покойния Върджил Абло.
Назначението влиза в сила незабавно. Уилямс ще представи дебютната си колекция по време на Седмицата на мъжката мода в Париж през юни, съобщи френската марка във вторник. Акциите на LVMH поскъпват с 1,8% към 13:40 българско време.
Уилямс ще е вторият чернокож, който ще заема един от най-престижните постове в най-голямата модна марка в света. Абло бе една от звездите на Louis Vuitton, преди да почине от рак през 2021 г. на 41 години.
„Творческата визия (на Фарел Уилямс – бел. ред.) отвъд модата несъмнено ще отведе Louis Vuitton към нова и много вълнуваща глава“, коментира Пиетро Бекари първото голямо назначение, откакто пое поста на председател и главен изпълнителен директор на марката миналия месец.
Уилямс доби известност през 90-те години като част от хип-хоп продуцентското дуо The Neptunes. Оттогава той затвърждава името си с поредица от награди „Грами“, хитове и номинации за „Оскар“.
Също както Абло, който ще бъде запомнен и с влиянието си върху уличната мода с марката си Off-White, Фарел също е моден предприемач. През 2003 г. заедно с японския дизайнер Ниго създава марката за аксесоари и лайфстайл Billionaire Boys Club. Ниго в момента е творчески директор на Kenzo, която също е част от групата на LVMH. Оттогава Уилямс работи и с други марки като Adidas и има своя марка за грижа за кожата Humanrace.
Louis Vuitton е двигателят, който подкрепя широката империя с луксозни стоки на LVMH, основана от най-богатия човек в света Бернар Арно. Продажбите на компанията достигнаха над 20 млрд. евро миналата година и макар LVMH да не разбива числата по брандове, анализатори на HSBC изчислиха, че Louis Vuitton генерира около половината от годишната печалба на групата.
„Louis Vuitton е много повече от просто модна компания“, коментира преди година Арно. „Всъщност не е модна компания, а компания, създаваща култура, която стига до много важна потребителска база“, допълни той.
Ревютата на мъжка мода на Louis Vuitton се превърнаха в едно от основните събития на Седмицата на мъжката мода в Париж.
Самият Уилямс и преди това бе близък до LVMH – през 2004 г. и 2008 г. е имал колаборации с Louis Vuitton.