IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

L’Oreal увеличава продажбите въпреки проблемите в Китай

Подразделението на L’Oreal за бяла козметика отчита най-бърз темп на растеж със стабилно търсене на продуктите на марки като Cerave и La Roche-Posay

12:51 | 10.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Laura Stevens/Bloomberg
Снимка: Laura Stevens/Bloomberg

Продажбите на козметичния гигант L’Oreal са се увеличили през четвъртото тримесечие, като търсенето на разкрасителни продукти в Северна и Южна Америка компенсира отслабването в Китай.

Продажбите са се увеличили с 8,1% на сравнима основа през последните три месеца на 2022 г., съобщи френската компания, цитирана от Bloomberg. Анализаторите очакваха ръст от 6,8%.

Подразделението на L’Oreal за бяла козметика отчита най-бърз темп на растеж със стабилно търсене на продуктите на марки като Cerave и La Roche-Posay. Решението на Китай да отмени ограниченията заради коронавируса може да се отразят добре на продажбите през идната година, прогнозират анализатори.

Луксозният сегмент може да отчете бързо възстановяване, подкрепен от пътуванията и отварянето на Китай, посочва анализаторът на Bloomberg Intelligence Дебора Айткън. В същото време данните за Северна Америка не показват признаци за забавяне на разходите на потребителите, посочва още тя.

Въпреки това акциите на компанията поевтиняват с над 2% към 12:50 ч. българско време на борсата в Париж. Те обаче остават с над 12% по-скъпи тази година.

Годишната оперативна печалба на L’Oreal е в размер на 7,46 млрд. евро, което е над средната прогноза на анализаторите за 7,42 млрд. евро.

Що се отнася до Китай, от L’Oreal посочват, че пазарът за продукти за красота е „очевидно засегнат от ограниченията заради общественото здраве“ в страната от миналото тримесечие, описвайки условията като „предизвикателни“ за потребителските стоки. Компанията също така отбелязва, че налице е и „значително забавяне“ на звеното за луксозни продукти в страната.

Строгите мерки срещу коронавируса в Китай бяха последвани от внезапната им отмяна. Това на свой ред предизвика нов пик на заразата, задържайки потребителите у дома през декември. Ръстът на сравнимите продажби от 4,9% в Северна Азия е най-слабият сред регионите, които L’Oreal проследява. Въпреки това е над пазарните очаквания.

Данните от компанията са публикувани след песимистична прогноза от конкурента Estée Lauder миналата седмица. Американската компания отчете завишени нива на стока в магазините в Китай и прогнозира по-голям спад на годишната печалба заради бавното възстановяване в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:51 | 10.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още