IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай препъна ръста на продажбите на Burberry

Продажбите на модната къща в Европа, Близкия изток, Индия и Африка са нараснали силно през последното тримесечие

15:23 | 18.01.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Ръстът на продажбите на британската компания за луксозно облекло и аксесоари Burberry се е забавил рязко до 1% през последното тримесечие на 2022 г., след като анти-COVID ограниченията в Китай до голяма степен заличиха по-силното представяне в Европа, съобщи Ройтерс. Средната прогноза на анализаторите беше за ръст от 2%.

За предходното тримесечие бе отчетено нарастване от 11%.

Компанията, известна със своето червено-черно-бежово каре и шлиферите си, заяви, че е доволна от представянето си като цяло и остава уверена, че може да постигне средносрочните си цели въпреки по-тежката макроикономическа среда.

„Европа в частност продължи да се представя добре, подкрепена от силната търговия през празничния период, а кожените стоки записаха още едно тримесечие на двуцифрен ръст в световен мащаб“, коментира главният изпълнителен директор Джонатан Акеройд в сряда.

Продажбите на Burberry в Европа, Близкия изток, Индия и Африка са нараснали с 19%, но в други региони са намалели. В континентален Китай, най-големия пазар на Burberry, е отбелязан спад от 23%, за останалата част от Азия понижението е със 7%, а в Америка продажбите са намалели с 1%.

Новият главен дизайнер на Даниел Лий, който преди това беше креативен директор на Bottega Veneta, ще представи първата си колекция за модната къща през следващия месец на Седмицата на модата в Лондон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:23 | 18.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още