IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Южнокорейците харчат най-много за луксозни стоки

Нови данни на Morgan Stanley показват, че населението на Южна Корея обича да демонстрира положението си чрез луксозни покупки

21:30 | 13.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Alessia Pierdomenico/Bloomberg
Снимка: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Независимо дали става дума за италиански чанти Prada от телешка кожа или класически карирани британски тренчкоти Burberry, южнокорейците харчат най-много за лични луксозни стоки на глава от населението според Morgan Stanley, пише CNBC.

Луксозните марки също не пропускат да подчертаят силните продажби в Южна Корея.

Инвестиционната банка изчислява, че общите разходи на Южна Корея за лични луксозни стоки са нараснали с 24% през 2022 г. до 16,8 милиарда долара, или около 325 долара на глава от населението. Това е много повече от 55 долара и 280 долара на глава от населението, изразходвани съответно от китайски и американски граждани, твърдят от Morgan Stanley.

Moncler заяви, че приходите ѝ в Южна Корея са се увеличи повече от два пъти през второто тримесечие в сравнение с преди пандемията. Собственикът на Cartier – Richemont Group, заяви, че страната е сред регионите, в които приходите му от продажби са нараснали с двуцифрен процент през 2022 г., в сравнение с година и с две години по-рано.

Въпреки че Prada каза, че китайските блокади са допринесли за 7-процентното понижение на представянето на бизнеса на дребно през 2022 г., модната къща посочва, че спадът е „смекчен от силното представяне в Южна Корея и Югоизточна Азия“.

Белези за финансов успех

Анализаторите на Morgan Stanley твърдят, че търсенето на луксозни стоки от южнокорейските купувачи е задвижвано както от увеличаването на покупателната способност на населението, така и от желание за демонстрация на социално положение.

„Външният вид и финансовият успех могат да резонират повече с потребителите в Южна Корея, отколкото в повечето други страни“, пишат анализаторите в доклада.

Демонстрирането на богатство също е по-социално приемливо в корейското общество. Проучване на McKinsey установи, че само 22% от респондентите в Южна Корея смятат, че показването на луксозни стоки е проява на лош вкус, в сравнение с 45% от японците и 38% от китайците.

Търсенето на луксозно облекло също така е било подкрепено от увеличаването на богатството на домакинствата. Данни на Bank of Korea показват, че нетното състояние на домакинствата в страната е нараснало с 11% през 2021 г. Около 76% от него е в имоти, цените на които растат стабилно от 2020 г. насам.

Инвестиционната банка също така посочва, че луксозните жилища, купени от известни корейци, също са катализатор на търсенето.

„Почти всички големи корейски известни личности са посланици на брандове на водещи луксозни къщи“, отбелязва докладът.

Bain & Company обаче предупреждава, че не е напълно коректно да се използва метриката за потребление на глава от населението, когато става дума за луксозни стоки.

„По дефиниция луксозният продукт не е за масовия пазар“, коментира партньорът в Bain & Co Уейуей Син. Според него е по-удачно да се вземе предвид броят на населението, което попада в средната класа и нагоре.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:09 | 13.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още