Компанията майка на Lacoste е в търсене на придобивания, за да разшири портфолиото си от брандове, след като луксозната френска марка записа рекордни годишни продажби, съобщава Fox Business.
Продажбите на Lacoste – известна най-вече с тениските си с лого на крокодил, носени от тенис звезди – са се увеличили с 26% до 2,69 млрд. долара през миналата година, заяви главният изпълнителен директор Тиери Гибер в интервю за медията. Той отдаде ръста на привличането на по-млади потребители отчасти чрез по-модерни предложения и оживени сътрудничества с музиканти и артисти през последните години.
Сега Гибер търси сделки, надявайки се да повтори подмладяването на Lacoste и на други места. Той не разкри информация за конкретни цели, но каза, че търси международни брандове, които имат поне 500 млн. евро годишни продажби. Не е задължително целите да бъдат от света на модата и могат да са в области като настаняване или изживявания, но трябва да работят в луксозния сегмент, каза той.
„Това, което искаме, е да увеличим портфолиото си от брандове“, каза Гибер, който е и главен изпълнителен директор на MF Brands Group, частна швейцарска компания, която притежава Lacoste. “В добра ситуация сме. Имаме много кеш“, каза още той, допълвайки, че това е предимство при търсенето на сделки в момент, когато дългът става все по-скъп.
MF Brands притежава още Gant, Aigle и the Kooples. Компанията е собственост на наследници на Леон Нордман и Ернест и Анри Маус, които отварят за първи път универсален магазин в Люцерн, Швейцария, преди повече от век.
По отношение на бъдещето Гибер казва, че Lacoste цели ръст на продажбите от 10% тази година. Компанията цели още продажби за 3 млрд. евро до 2024 г. спрямо 1 млрд. евро през 2015 г. Той каза още, че някои големи американски търговци на дребно са били по-предпазливи към поръчките тази година, но очаква възвръщане на китайските туристи към Европа, което ще засили продажбите през втората половина на годината.
Стратегията на групата наподобява тази на собственика на Gucci Kering, който в началото на века се отказа от някога основните подразделения за търговия на дребно, за да се фокусира изцяло върху потребителските и луксозни брандове.
Lacoste прави сериозни инвестиции и в дигиталния свят. Онлайн продажбите са били около една четвърт от всички продажби миналата година спрямо 4% през 2015 г. Освен това брандът затваря по-малките си магазини за сметка на по-големи на ключови локации.